سال گذشته بود که شبکهی بزرگ HBO با اعلام ساخت سریالی بر اساس سری کمیک نگهبانان (Watchmen) و نام بردن شخص دیمون لیندلوف به عنوان مغز متفکر پروژه، طرفداران را بسیار هیجان زده کرد. اکنون اما با گذشت مدت نسبتاً زیاد از آن روز ها و در نتیجهی پخش ویدیو های مرموز از سریال مربوطه، سرانجام تیزری رسمی از این عنوان منتشر شد. عنوانی که انتظار می رود اقتباسی آزاد از داستان آلن مور و دیو گیبونز باشد و مسیر خود را به نوعی از منبع خود جدا کند.
.We are no one. We are everyone. We are invisible هم اکنون می توانید این تیزر را در کانال آپارات کمیک اسکواد مشاهده کنید!
هنوز تاریخ دقیقی برای انتشار این سریال منتشر نشده است، اما با اعلام رسمی شبکهی HBO می توان در فصل پاییز شاهد پخش آن بود.
نوشته تیزری رسمی از سریال نگهبانان منتشر شد اولین بار در کمیک اسکواد. پدیدار شد.
با وجودی که بارها در متمم به کتاب نابخردی های پیش بینی پذیر (Predictably Irrational) نوشتهی دن اریلی اشاره کردهایم، اما تا کنون مطلبی را منحصراً به این کتاب اختصاص ندادهایم.
در اینجا به شکل مختصر به معرفی کتاب نابخردی های پیش بینی پذیر میپردازیم.
این کتاب برای نخستین بار در سال ۲۰۰۸ منتشر شد و پس از آن، همواره مورد استقبال و تجدید چاپ قرار گرفته است.
آنچه در ادامه میخوانید: موضوع کتاب نابخردی های پیش بینی پذیر چیست؟
منظور از تصمیم نابخردانه چیست؟
آیا دن اریلی در طرح این مباحث پیشتاز است؟
عناوین مطرح شده در کتاب نابخردی های پیش بینی پذیر
چه کتابهای دیگری به فضای این کتاب اریلی نزدیک هستند؟
ترجمه کتاب Predictably Irrational
موضوع کتاب نابخردی های پیش بینی پذیر چیست؟ بهطور خلاصه میتوان گفت که این کتاب، به بیانِ سادهی مفاهیم اقتصاد رفتاری پرداخته است.
اما نوع مثالها و مطالعاتی که دن اریلی در آن مطرح کرده باعث شده که کتاب نابخردی های پیش بینی پذیر به یکی از کتابهای پیشنهادی و منابع کلی در آموزش تصمیم گیری و مذاکره تبدیل شود.
شیوهی انتخاب کردن انسانها از میان گزینه..
پس از گذشت مدتی از شروع اکران فیلم انتقام جویان: پایان بازی و رکورد شکنی های آن، استودیو مارول دومین تریلر از عنوان اسپایدرمن: دور از خانه را منتشر کرد و سبب رویارویی دوبارهی بینندگان با لوکیشن های جدید، روابط تازه و شخصیت های آشنا شد.
نکته: اگر هنوز موفق به دیدن فیلم انتقام جویان: پایان بازی نشدهاید، تریلر پیش رو را به علت اسپویلر های متعدد مشاهده نکنید.
هم اکنون می توانید دومین تریلر این فیلم را در کانال آپارات کمیک اسکواد مشاهده کنید!
این فیلم با نقش آفرینی بازیگرانی همچون تام هالند، جیک جیلنهال، زندایا و همچنین با کارگردانیِ جان واتس در تاریخ ۲ جولای ۲۰۱۹ برابر با ۱۱ تیر ۱۳۹۸ اکران خواهد شد.
نوشته دومین تریلر رسمی فیلم اسپایدرمن: دور از خانه منتشر شد اولین بار در کمیک اسکواد. پدیدار شد.
یکی از ترفندهای شناختهشده در مذاکره، بمباران اطلاعاتی طرف مقابل است. در کتابهای آموزش مذاکره معمولاً از این روش با عنوان Snow Job نام برده میشود (+/+/+).
بمباران اطلاعاتی به این معناست که طرف مقابل در مذاکره، انبوهی از اطلاعات مرتبط و غیرمرتبط را در جلسهی مذاکره مطرح کرده و در اختیار شما قرار میدهد.
حجم این اطلاعات معمولاً آنقدر زیاد است که شما نمیتوانید تمام آنها را ارزیابی و تحلیل کنید.
دو مثال زیر، نمونههایی از بهکارگیری ترفند بمباران اطلاعاتی را نشان میدهند:
چرا فروش ما کم شده؟
مدیرعامل شرکت از مدیر فروش خود، دربارهی علت کاهش فروش طی سه ماه گذشته سوال میپرسد.
مدیرفروش توضیح میدهد که علتهای بسیار زیادی در کاهش فروش موثر بوده که من فقط به چند مورد از آنها اشاره میکنم (او در ادامه، به ده تا بیست مورد اشاره میکند که از نوسان نرخ ارز تا بارش باران همزمان با برنامهی حراج و نیز کاهش کیفیت محصولات جدید را شامل میشود).
همچنین مدیرفروش ممکن است گزارشی پنجاه صفحهای از تحلیل وضعیت فروش فصل اخیر، در اختیار مدیرعامل قرار دهد و بگوید که این گزارش، صرفاً با هدف بررسی و..
پیش نیاز مطالعه درس انواع رسانه
مطالعهی درس تعریف رسانه از دوستان عزیز متممی انتظار میرود پس از مطالعه این درس:
بتوانند طبقه بندی رسانهها بر اساس الگوی سهگانهی Paid / Owned / Earned را توضیح دهند. در کسب و کارهای مختلف، سهم بهکارگیری هر یک از این سه دسته رسانه را برآورد کنند. با اختلاف دیدگاه بر سر جا دادن صفحات شبکه های اجتماعی در دستهبندی POEM آشنا باشند و بتوانند موضع مناسب خود را در این زمینه انتخاب و اتخاذ کنند. فشار ذهنی هنگام مطالعه نیاز به مشارکت شما کسب و کار زندگی£ حدود یک دهه قبل، وقتی شرکت نوکیا میخواست فعالیتهای رسانهای خود را دستهبندی و بررسی کند، همهی این فعالیتها را به سه بخش تقسیم کرد (+/+).
بخشی از این فعالیتها، در قالب رسانههایی انجام میشدند که در مالکیت کامل نوکیا بودند (مثلاً وبسایت رسمی نوکیا).
بخش دیگری از فعالیتهای رسانهای، به اجاره کردن فضای رسانهای از رسانههای دیگران اختصاص داشت.
مثلاً وقتی نوکیا بیلبوردهایی را اجاره میکرد که روی آنها تبلیغ کند یا تیزرهای تلویزیونی میساخت و در شبکههای مختلف پخش میکرد، به اجاره کردن فضای رسانهای..
پس از کاهش بسیار زیاد میزان فروش کمیک بوک در ماه های اول سال ۲۰۱۹، هزارمین شماره از کمیک های کارآگاهی توانست وضعیت موجود را تا حد زیادی بهبود بخشد. بعلاوه، بخش رمان های گرافیکی نیز با انتشار عناوین جدید، این امکان را یافت تا تاثیر بیشتری از خود بر جای بگذارد.
همانطور که انتظار می رفت، شمارهی هزارم کمیک های کارآگاهی همانند شمارهای مشابه از کمیک های اکشن، موفق شد تا با بزرگداشت شخصیت بتمن، میزان فروش ماهانه را وسعت دهد و حتی با کنار زدن همتای خود در رتبهی بالاتری قرار گیرد. البته در این امر، نمی توان از اهمیت نسخه های واریانت متنوع و زیاد این شماره چشم پوشی کرد. همچنین لازم به ذکر است که انتشارات دی سی موفق شد با عناوین خود، ۶ جایگاه اول ماه مارس را تصاحب کند و در کل ۷ عنوان پرفروش در ماه مذکور داشته باشد.
آمار فروش کمیک بوک طبق انتظارات، جایگاه نخست لیست فروش ماه مارس ۲۰۱۹، به شماره ۱۰۰۰ کمیک های کارآگاهی تعلق دارد؛ عنوانی ویژه که با در بر داشتن داستانک های مختلف، به قلم چندین تن از برترین نویسندگان و طراحان این صنعت، توانست به فروش بسیار خوبی دست پیدا کند. همچنین این کمیک شامل وا..
محتوای همیشه سبز یا Evergreen Content که گاهی هم از آن به شکلِ خلاصهی محتوای سبز نام برده میشود، یکی از اصطلاحات رایج و شناختهشده در دنیای تولید محتوا است.
همانطور که از مفهوم صفت همیشه سبز میتوانید حدس بزنید، این اصطلاح در مورد محتواهایی به کار میرود که به سرعت قدیمی نمیشوند و برای مدت طولانی، معنا و مفهوم و کاربرد خود را حفظ میکنند.
این درس را به بررسی ویژگیهای محتوای همیشه سبز و نیز بررسی جایگاه آن در فعالیتهای تولید محتوا اختصاص دادهایم.
آنچه در ادامه میخوانید: مثال برای محتوای همیشه سبز
مزیت تولید محتوای همیشه سبز چیست؟
آیا همه باید همیشه و همهجا محتوای همیشه سبز تولید کنند؟
برخی از انواع شناختهشده و رایج محتواهای سبز
مثال برای محتوای همیشه سبز برای درک بهتر تعریف محتوای همیشه سبز، به چهار متن زیر توجه کنید:
متن اول
اختراع چاپ، دنیای رسانه را متحول کرد. چون نخستین ابزاری بود که امکان ارتباط یک نفر با چندهزار و حتی چندصدهزار نفر را فراهم میکرد.
به همین علت، هنوز گاهی در مرور تاریخ رسانه، از اصطلاح انقلاب گوتنبرگ برای اشاره به ظهور تکنولوژی چاپ استفاده میک..
ممکن است با خود بگویید که آیا واقعاً لازم است دربارهی اهمیت سئو حرف بزنیم؟
مگر کسی هست که اهمیت سئو را نداند و آن را جدی نگیرد؟ ضمن اینکه وقتی کسی در حال خواندن درسهای آموزش سئو است، حتماً میدانسته که سئو مهم است و به همین علت، به سراغ این درسها آمده است.
این حرف شما منطقی است؛ ولی ما هم انگیزههایی داریم که به ارائهی این درس منجر شده است:
بررسی وبلاگ های دوستان متممی و نیز سایتهای شخصی و تجاری که بسیاری از دوستان در پروفایلهای خود اعلام کردهاند، ما را به این نتیجه رسانده که بسیاری از دوستان، هنوز همهی کارکردهای سئو را جدی نمیگیرند و شاید به این علت، در فرایند تولید محتوا، جایگاه ویژه و مناسبی را به بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو اختصاص نمیدهند.
به هر حال، مرور فهرست زیر – که همگی بر اساس تجربیات متمم و برگرفته از استراتژی متمم است – حتی به فرض اینکه همهی نکات آن را پیش از این به شکل پراکنده در ذهن داشته باشید، میتواند نوعی جمعبندی باشد و مفید محسوب شود:
افزایش ترافیک وبسایت بدیهیترین نکتهای که میتوان به عنوان مزیت سئو و اهمیت استفاده از تکنیکهای سئو مطرح..
بتمن و سوپرمن، دو تن از برترین و بزرگ ترین قهرمانان تاریخ کمیک هستند که همکاریشان همیشه برای هواداران خوشایند و هیجان انگیز بوده است. عنوان سوپرمن/بتمن نیز کمیکی برای دنبال کردن ماجراجویی های این دو شخصیت با یکدیگر به شمار می رود که در طول سری های مختلف خود، موفق به جذب نویسندگان و طراحان مطرحی شده است. هرچند که متاسفانه با آغاز دورهی تولدی دوباره خبری از این عنوان نبود و نام آن بین عناوین در حال انتشار دی سی به چشم نمی خورد. اما اکنون خبر می رسد که انتشارات دی سی قصد دارد این سری را با نویسندگی جاشوا ویلیامسون و طراحی دیوید مارکِز بازگرداند.
جاشوا ویلیامسون را احتمالاً با ران فعلیاش در کمیک های فلش (The Flash) می شناسید و دیوید مارکِز نیز در انتشارات مارول با عناوینی مانند مدافعان (The Defenders) و جنگ داخلی ۲، خود را به هواداران معرفی کرده است. گفته می شود که سری جدید کمیک های سوپرمن/بتمن ارتباط تنگاتنگی با آثار اسکات اسنایدر، همچون بتمنی که می خندد و لیگ عدالت خواهد داشت و اتفاقات آن از دل رویداد متال سرچشمه خواهد گرفت و به رویداد DC’s Year of the Villain ختم خواهد شد.
خلاصهی ..
پیش نیاز مطالعه درس تعریف رسانه:
مدیریت رسانه (ضروری نیست؛ اما توصیه میشود) از دوستان عزیز متممی انتظار میرود پس از مطالعه این درس:
تعریف رسانه را به خاطر بسپارند. بتوانند مفهوم رسانه های جمعی (یا رسانه های گروهی یا رسانه های انبوه) را توضیح دهند و برای آنها مثال بزنند. بتوانند حداقل دو ویژگی کلیدی رسانه های جمعی را ذکر کنند. بین رسانه های جمعی و رسانه های اجتماعی تمایز قائل شوند. به تفاوت دو اصطلاح شبکه های اجتماعی (Social Networks) و رسانه های اجتماعی (Social Media) توجه کنند. فشار ذهنی هنگام مطالعه نیاز به مشارکت شما کسب و کار زندگی£ واژهی رسانه در زبان فارسی واژهی نسبتاً جدیدی محسوب میشود.
این واژه که گاه به معنای مفرد و گاه به معنای جمع به کار میرود، معادلی برای واژهی Medium (رسانه) و نیز Media (رسانهها) است.
همانطور که از واژهی رسانه هم مشخص است، ماموریت رسانه، رساندن است: رساندن حرفها و پیامها و دیدگاههای من و شما به فرد یا افراد دیگر.
مستقل از تاریخچهی این واژه، امروزه معمولاً آنچه به عنوان رسانه در گفتگوها و مقالات و نوشتههای ما مورد استفاده قرار میگیرد، ب..