آمار فروش کمیک بوک در ماه مارس ۲۰۱۹ – ۸۰ سال در کنار بتمن و کمیک های کارآگاهی

پس از کاهش بسیار زیاد میزان فروش کمیک بوک در ماه های اول سال ۲۰۱۹، هزارمین شماره از کمیک های کارآگاهی توانست وضعیت موجود را تا حد زیادی بهبود بخشد. بعلاوه، بخش رمان های گرافیکی نیز با انتشار عناوین جدید، این امکان را یافت تا تاثیر بیشتری از خود بر جای بگذارد.

همانطور که انتظار می رفت، شماره‌ی هزارم کمیک های کارآگاهی همانند شماره‌ای مشابه از کمیک های اکشن، موفق شد تا با بزرگداشت شخصیت بتمن، میزان فروش ماهانه را وسعت دهد و حتی با کنار زدن همتای خود در رتبه‌ی بالاتری قرار گیرد. البته در این امر، نمی توان از اهمیت نسخه ها‌ی واریانت متنوع و زیاد این شماره چشم پوشی کرد. همچنین لازم به ذکر است که انتشارات دی سی موفق شد با عناوین خود، ۶ جایگاه اول ماه مارس را تصاحب کند و در کل ۷ عنوان پرفروش در ماه مذکور داشته باشد.

آمار فروش کمیک بوک

طبق انتظارات، جایگاه نخست لیست فروش ماه مارس ۲۰۱۹، به شماره ۱۰۰۰ کمیک های کارآگاهی تعلق دارد؛ عنوانی ویژه که با در بر داشتن داستانک های مختلف، به قلم چندین تن از برترین نویسندگان و طراحان این صنعت، توانست به فروش بسیار خوبی دست پیدا کند. همچنین این کمیک شامل واریانت های متعدد و جذابی (در حدود ۳۳ کاور) می باشد که علاوه بر ثبت رکورد جدید، بیش از پیش اهمیت این شماره‌ی ویژه را یادآوری می کنند.

در جایگاه دوم لیست، تک شماره‌ی مرتبط با مینی سری محبوبِ بتمنی که می خندد را مشاهده می کنیم. این کمیک که با عنوان Batman Who Laughs: The Grim Knight شناخته می شود، همانند دیگر شماره های این مینی سری، در بحثِ فروش، بسیار عالی و غیرقابل پیش بینی عمل کرد و باری دیگر اهمیت اسکات اسنایدر را در انتشارات دی سی یادآور شد. نکته‌ی بسیار مهم این عنوان، حضور ادواردو ریسو در جایگاه طراح بود که مدت ها قبل، اثر تحسین شده‌ی ۱۰۰Bullets را طراحی کرده و همواره از پدید آورندگان طرحِ ورتیگو کرایم بوده است.

سپس در جایگاه سوم، شماره‌ی نهم سری ساعت قیامت به قلم جف جانز و طراحی گری فرانک حضور دارد که دو دستگی عظیمی را میان طرفدارانش بوجود آورده و باعث ناامیدی و خشنودی دو گروه مذکور از هواداران شده است. هم چنین این شماره نسبت به شماره پیشین فروش نسبتاً کمتری را تجربه کرد.

سه جایگاه بعدی همانند ماه های پیشین به آثار تام کینگ یعنی سری بتمن و رویداد قهرمانان در بحران تعلق دارد. البته کمیک های بتمن او در این ماه مقداری افت را تجربه کردند. شماره‌ی هفتم رویداد قهرمانان در بحران به طراحی کلی مان نیز به همین شیوه عمل کرد و پیشرفت خاصی نسبت به ماه های قبل نداشت.

در سه جایگاه بعدی شاهد حضور پر رنگ انتشارات مارول و وجود سه کمیک از شخصیت اسپایدرمن هستیم. در رتبه هفتم و هشتم به ترتیب شماره های ۱۷ و ۱۸ سری The Amazing Spider-Man به قلم نیک اسپنسر و طراحی اومبرتو راموس را مشاهده می کنیم که با شروع آرک جدید خود با محوریتِ شکار کریون، نقدهای نسبتاً خوبی را دریافت کردند. سپس در جایگاه نهم، شماره‌ی نخست کمیک Spider-Man City At War به نویسندگی دنیس هوپلس حضور دارد که بر اساس داستان بازی اسپایدرمن به رشته‌ی نگارش در آمده است.

اما در نهایت، در جایگاه دهم لیست، شاهد حضور شماره‌ی بیستمِ سری محبوب و تحسین شده‌ی لیگ عدالت به قلم اسکات اسنایدر هستیم که همواره واکنش های مثبتی را دریافت می کند و از سری های موفق این گروه محسوب می شود.

آمار فروش گرافیک ناول

در بخش فروش رمان های گرافیکی و نسخه های جلدسخت، شاهد عناوین جدید زیادی بودیم که در کنار یکدیگر سبب افزایش ۶ درصدی تعداد انتشار ماهانه‌ی این بخش نسبت به ماهی مشابه در سال گذشته شده‌اند.

در جایگاه نخست این بخش، شاهد حضور جلد ۳۱ از سری The Walking Dead به نویسندگی رابرت کرکمن هستیم که همچنان با وجود تعدد شماره هایش، در بخش فروش قوی ظاهر می شود و به بخشی جدایی ناپذیر از فروش رمان های گرافیکی تبدیل شده است.

در جایگاه دوم، گلچین زیبایی از برخی داستان های مهمِ سری کمیک های کارآگاهی با عنوان Detective Comics 80 Years of Batman حضور دارد که در کنار انتشار هزارمین شماره از این سری، اتفاق خوبی را برای شخصیت بتمن رقم زدند.

همچنین در ۸ جایگاه بعدیِ لیست، به طبع شاهد حکمرانی آثار انتشارات ایمیج با حضور نسخه‌ های جلدسختِ Saga و Monstress و دیگر عناوین مهم این انتشارات هستیم و در نهایت برخی از کمیک های زیرشاخه‌ی DC Ink نیز به چشم می خورند.

در انتها باید عنوان کرد که با وجود افزایش فروش در ماه مارس ۲۰۱۹، هنوز به خاطر حضور چشمگیر بتمن، نمی توان از ادامه‌ی این روند در ماه های آینده مطمئن بود، اما حداقل می توان امیدوار بود که برخلاف ماه های پیشین، شاهد افت وحشتناکی در این بخش نباشیم و میزان فروش کمیک بوک روند عادی خود را طی کند.

نوشته آمار فروش کمیک بوک در ماه مارس ۲۰۱۹ – ۸۰ سال در کنار بتمن و کمیک های کارآگاهی اولین بار در کمیک اسکواد. پدیدار شد.