سری جدید کمیک های سوپرمن/بتمن منتشر خواهد شد

بتمن و سوپرمن، دو تن از برترین و بزرگ ترین قهرمانان تاریخ کمیک هستند که همکاری‌شان همیشه برای هواداران خوشایند و هیجان انگیز بوده است. عنوان سوپرمن/بتمن نیز کمیکی برای دنبال کردن ماجراجویی های این دو شخصیت با یکدیگر به شمار می رود که در طول سری های مختلف خود، موفق به جذب نویسندگان و طراحان مطرحی شده است. هرچند که متاسفانه با آغاز دوره‌ی تولدی دوباره خبری از این عنوان نبود و نام آن بین عناوین در حال انتشار دی سی به چشم نمی خورد. اما اکنون خبر می رسد که انتشارات دی سی قصد دارد این سری را با نویسندگی جاشوا ویلیامسون و طراحی دیوید مارکِز بازگرداند.

جاشوا ویلیامسون را احتمالاً با ران فعلی‌اش در کمیک های فلش (The Flash) می شناسید و دیوید مارکِز نیز در انتشارات مارول با عناوینی مانند مدافعان (The Defenders) و جنگ داخلی ۲، خود را به هواداران معرفی کرده است. گفته می شود که سری جدید کمیک های سوپرمن/بتمن ارتباط تنگاتنگی با آثار اسکات اسنایدر، همچون بتمنی که می خندد و لیگ عدالت خواهد داشت و اتفاقات آن از دل رویداد متال سرچشمه خواهد گرفت و به رویداد DC’s Year of the Villain ختم خواهد شد.

خلاصه‌ی داستان این سری، از این قرار است که بسیاری از شخصیت های دنیای دی سی با نسخه های Dark Multiverse خود، توسط بتمنی که می خندد، جایگزین خواهند شد و این وظیفه‌ی بتمن و سوپرمن است تا دریابند چه کسانی جایگزین و به این بلا دچار شده‌اند. همچنین اعلام شده است که در جریان رویداد DC’s Year of the Villain و در سری جدید کمیک های سوپرمن/بتمن شاهد ورژن تازه‌ای از گروه Secret Six خواهیم بود. آن طور که گفته می شود، اعضای جدید این گروه قرار است عده‌ای از شخصیت هایی باشند که از Dark Multiverse آمده‌اند.

این سری در ماه آگوست سال جاری میلادی شروع به انتشار خواهد کرد و احتمال می رود که یک سریِ دنباله‌دار باشد. نکته‌ی قابل توجه دیگر، کوچ بسیاری از نویسندگان و طراحان انتشارات مارول به انتشارات دی سی است. مسئله‌ای که با برایان مایکل بندیس شروع شد؛ نویسنده‌ای که اکنون عناوینی چون سوپرمن و کمیک های اکشن را در اختیار دارد و در حال تدارکِ رویداد Leviathan نیز می باشد، سپس نوبت به الکس مالیو و جروم اوپنا رسید و حالا نام دیوید مارکِز در بین آن ها دیده می شود.

مارکِز در رابطه با این عنوان گفت:

من خیلی خوش شانسم که توی این دوره‌ی نسبتاً کم کارم، تونستم روی چنین پروژه‌ی بزرگی کار کنم! وقتی فرصت همکاری با انتشارات دی سی رو شنیدم خیلی مطمئن نبودم که بخوام بعد از ترک انتشارات مارول، بازم برای یک انتشارات بزرگ دیگه کار کنم. اونا واقعاً باید برای انجام این کار به من دلیل می دادن.

مارکِز افزود:

این که من فرصت کار کردن روی این سری رو از همون ابتدا به دست آوردم، و این حقیقت که این پروژه واقعاً بزرگ و کلیدیه، نکات مهمی هستن. این کاراکتر ها پیچیده‌ان و این [سری] نقش مهمی رو در گسترش جهان دی سی و تکامل سبک دوگانه نویسی ایفا می کنه، هم چنین کار کردن با جاشوا ویلیامسون، که یکی از نویسنده های بزرگِ حال حاضره، هیجان انگیزه. اینا دلایلی هستن که من روی این پروژه کار می کنم. اگر تمام اون شخصیت پردازی های خاص توی یک اثر جمع نشده بودن، احتمالاً من الان برای یک انتشارات بزرگ کار نمی کردم.

اولین سریِ کمیک های سوپرمن/بتمن، در آگوست سال ۲۰۰۳ میلادی منتشر شد و با هدف بهبود سری World’s Finest به چاپ رسید. نویسنده‌ی این سری، جف لوب، با استفاده از سبک روایی دوگانه توانست افکار و عقاید بتمن و سوپرمن را نسبت به یکدیگر نشان دهد. شماره‌ی ۲۶ و آخر این سری به دست پسر جف لوب، سم لوب به نگارش در آمد. آن هم پیش از آنکه در سال ۲۰۰۵ میلادی و در سن ۱۷ سالگی، بر اثر سرطان از دنیا برود. حدود ۲۶ نفر از طراحان و نویسندگان دنیای کمیک که از این مسئله آگاه بودند، با پرداخت هزینه‌ای به موسسه‌ی بورس تحصیلی سم لوب، به این شماره ادای احترام کردند.

دومین سریِ کمیک های سوپرمن/بتمن در سال ۲۰۱۳ و در دوره‌ی نیو ۵۲ منتشر شد و پیش از آغاز رویداد تولدی دوباره پایان یافت و سومین سری نیز، همان طور که پیش تر گفته شد، به نویسندگی جاشوا ویلیامسون و طراحی دیوید مارکِز در ماه آگوست سال جاری شروع به انتشار خواهد کرد.

نوشته سری جدید کمیک های سوپرمن/بتمن منتشر خواهد شد اولین بار در کمیک اسکواد. پدیدار شد.