همانطور که میدانید، متمم به عنوان یکی از زیرمجموعههای یادگیری زبان انگلیسی، به معرفی تعدادی از افعال پرکاربرد انگلیسی در محیط کسب و کار میپردازد.
این بار هم در ادامهی این سلسله افعال، به سراغ فعل complain (شکایت کردن) رفتهایم که شکلِ اسمی آن هم (یعنی complaint به معنای شکایت) در گفتگوها و مکاتبات تجاری کاربرد فراوان دارد.
فعل complain و کلمات همخانوادهی آن، معمولاً به ابراز نارضایتی اشاره دارند و از ظرفیتهای جالب این واژه آن است که گسترهی وسیعی از نارضایتیها را، از نق زدن کاملاً غیررسمی تا تنظیم رسمی شکایتنامه – پوشش میدهد.
در این درس، چند جمله را که در آنها complain بهکار رفته با هم مرور میکنیم.
Complain
Complaint
برخی از کالوکیشنهای Complain
[ درس مرتبط: کالوکیشن چیست؟ ]
repeatedly/frequently complaining | complain about sth. |
afraid/dare to complain | the right to complain |
complaining about lack of sth. | start/stop complaining |
nobody/everybody complains | often/hardly complain |
محدودیت در دسترسی کامل به این مطلب
نمایش کامل این مطلب برای کاربران آزاد متمم انجام میشود.
ثبت نام به عنوان کاربر آزاد متمم، سریع و رایگان است و کافی است برای خودتان نام کاربری و رمز عبور تعریف کنید.
شما با ثبت نام به عنوان کاربر آزاد، به درسهای مختلفی (از جمله: استعدادیابی، سبک زندگی، هوش کلامی، افعال پرکاربرد انگلیسی، مهارتهای ارتباطی و پاراگراف فارسی) دسترسی پیدا خواهید کرد.
ثبت نام کاربر آزاد سری مطالب حوزه یادگیری زبان انگلیسی
The post فعل ۶۹: Complain appeared first on متمم.