مدیریت زمان برای منظم شدن کارها و انجام مهمترین آنها بسیار لازم و اساسی است.
زمان از مهمترین داشته های ما انسانهاست که اکثرا به خوبی از آن استفاده نمی کنیم.
شاید این جمله را بارها گفته و یا شنید باشید: وقت ندارم!
کسانی که همیشه به هیچ کاری نمیرسند و زمان کم می آورند، و دچار استرس و نگرانی می شوند، افرادی هستند که مدیریت زمان را به درستی به دست نگرفته اند. این امر سبب عدمموفقیت افراد در مهمترین اهداف زندگی می شود.
هر شخصی مسئولیت هایی دارد و رسالتی که برای انجام آن در این دنیا خلق شده است.
پس بهتر است تا زمان را از دست نداده ایم، مدیریت آنرا به دست بگیریم.
بخش هایی از کتاب مدیریت زمان :
در زندگی ما همیشه افراد و کارهایی هستند که سارقان و راهزنان زمان ما می تونن باشن. همونطوری که یه فرد به هر دلیلی دست به سرقت اموال یا پول و داشته های دیگران می زنه، افراد یا کارهایی وجود دارند که وقت و زمان ما را به سرقت می برند و ما از آن غافلیم.
این واقعیت مثل گوشی های موبایل که ما بی هدف و سرگردان ساعت های زیادی رو صرف وب گردی، ارتباط در شبکه های اجتماعی و یا صحبت کردن طولانی با تلفن همراهمون با دوستان و آشناهامون می گذرونیم.
همه این زمان ها رو اگر جمع کرده و در جایی یادداشت کنیم می بینیم که همین کارهای به اصطلاح کوچیک و تکراری کلی زمان رو از چنگ ما درآورده و وقت ما تلف شده است.
۶ ابزار طلایی برای مدیریت زمان :
- دفتر برنامه ریزی
- نوشتن لیست اهداف روزانه
- تیک زدن کارهای انجام شده
- انجام سریع تر اهداف
- به خودمون رحم کنیم
- به خودمون هدیه بدیم
بعضی آدم ها زمان دارن به این معنا که زمان های خاصی رو به خودشون اختصاص می دن برای انجام کارهاشون.
این آدم ها از بس که برنامه ریزی درست و منظمی دارند کمتر و شاید حتی دچار کمبود وقت نمیشن و وقت و زمان براشون خیلیم مهمه و از دست دادن یک لحظه جز خط قرمزاشونه.
این افراد اصولا آدم های موفق خوشحال و خوش قولی هستن.
راز موفقیت برخی افراد در اینه که یاد گرفتن به جای انجام دادن همه کارها، مهم ترین اونها رو انجام بدن و در اولین زمان های تعیین شده مدیریت زمان به ما کمک می کنه تا کنترل زمان و زندگی خودمون رو به دست بگیریم.
نوشته دانلود کتاب مدیریت زمان اولین بار در کتابها. پدیدار شد.