تا اینجا در مجموعهی پادکستهای مناسب برای یادگیری زبان انگلیسی، پادکست های متنوعی را در زمینهی مدیریت و کسب و کار معرفی کردهایم.
از جملهی این پادکستها میتوان به داستان جنگ میان کسب و کارها، سیارهی پول و نیز حرفهایهای کسب و کار اشاره کرد.
پادکستی که این بار انتخاب کردهایم، مجموعهای از مصاحبههاست که بیشتر بر روی دو مبحث مدیریت ارتباط با مشتری و مشتری مداری متمرکز هستند.
Outside In – مشتری مداری یعنی همهچیز از بیرون (از سمت مشتری) آغاز میشود
در میان پادکستهای تخصصی حوزهی کارآفرینی و کسب و کار، کمتر پادکستی را میتوانید بیابید که به اندازهی Outside In، متمرکز باشد.
این پادکست توسط یک شرکت مشاوره مدیریت به نام C Space تولید میشود که حوزهی تخصصی آن، طراحی، نوآفرینی و بازآفرینی کسب و کارها با توجه به مشتری است.
در واقع، برای اینکه کار خود را تبلیغ کرده باشند، این پادکستها را تولید کردهاند و از این منظر، میتوان پادکست Outside In را نمونهی بازاریابی محتوایی در نظر گرفت.
ادعای چارلز ترویل (Charles Trevail) مجری مصاحبهها این است که در مجموعهی پادکستهایش، میکوشد به سراغ شرکتهایی برود که بر مشتری مداری تأکید دارند و در این زمینه به دستاوردهای ارزشمند نیز رسیدهاند.
محتوای اغلب پادکستها هم، این ادعا را تأیید میکند.
صفحهی اختصاصی پادکستها
صفحهی معرفی پادکست Outside In در iTunes
میتوانید به عنوان نمونه به گفتگوی زیر گوش کنید که با آقای جب دستیل (Jebb Dasteel) مدیر ارشد مشتری در شرکت اوراکل گفتگو شده است (مدیر ارشد مشتری یا Chief Customer Officer در کنار سایر پستهای مدیریتی رایج مانند CFO و CIO و CTO و CEO و COO قرار میگیرد).
او در این مصاحبه، دربارهی تجربهی فعالیت مشتری محور در اوراکل صحبت میکند. نکاتی که برخی از آنها را در کتاب خود تحت عنوان Competing for Customers نیز مطرح کرده است.
جب دستیل در بخشی از صحبتهای خود بر سه نکته تأکید دارد: هدف گذاری / ردیابی / اندازهگیری.
به این معنا که برای تأمین رضایت مشتریان، از همان ابتدا هنگامی که مشتری، یکی از راهکارها یا محصولات این شرکت را بهکار میگیرد، در کنار او برای استفاده از محصول، هدف گذاری میکنند.
سپس در کنار مشتری خود، پیشرفت و پیادهسازی را ردیابی میکنند و مدام، میزان موفقیت و دستاوردهای سیستمِ مستقر شده را میسنجند و به این شیوه، دو دستاورد مهم برایشان حاصل میشود:
- از ویژگیها و توانمندیهای محصول خود مطلع میشوند و برای توسعهی محصولاتشان اطلاعات کافی به دست میآورند.
- میتوانند به مشتری برای استفادهی بهتر از محصول کمک کنند و نیز، به او ثابت کنند محصولشان مفید بوده و مشتری، با خرید از اوراکل تصمیم درستی گرفته است.
اگر برخی از این پادکستها را گوش دادید و نکاتی شنیدید که مناسب میدانستید سایر دوستان شما هم بدانند، ممنون میشویم آنها را در اینجا با دوستانتان به اشتراک بگذارید.
پیشنهاد عضویت در متمم
دوست عزیز.
شما با عضویت رایگان به عنوان کاربر آزاد متمم (صرفاً با تعیین نام کاربری و کلمهی عبور) میتوانید به حدود نیمی از چند هزار درس متمم دسترسی داشته باشید.
ثبتنام به عنوان کاربر آزاد متمم
همچنین در صورت تمایل، با پرداخت هزینه عضویت، به همهی درسهای متمم دسترسی خواهید داشت.
فهرست برخی از درسهای مختص کاربران ویژه متمم را نیز میتوانید در اینجا ببینید:
فهرست درسهای مختص کاربران ویژه متمم
البته از میان درسهای مطرح شده، شاید بهتر باشد ابتدا مطالعه و بررسی مباحث زیر را در اولویت قرار دهید:
دوره MBA
فنون مذاکره
تصمیم گیری
مدیریت بازاریابی
سواد دیجیتال
اطلاعات بیشتر در مورد ثبت نام سری مطالب حوزه آموزش زبان انگلیسی
The post معرفی پادکست Outside In | مشتری مداری در کسب و کارها appeared first on متمم.