پیش نیاز مطالعه درس استراتژی ارتباطات بازاریابی
- مطالعه درس ارتباطات بازاریابی
از دوستان عزیز متممی انتظار میرود پس از مطالعه این درس:
- بتوانند سه استراتژی جذب، تزریق و هویتسازی سازمانی را توضیح داده و مصداقهای آنها را در محیط خود بیابند.
- به خاطر داشته باشند که این استراتژیها (به شرط برنامه ریزی مناسب) میتوانند در کنار یکدیگر نیز استفاده شوند.
- هنگام برنامه ریزی ارتباطات بازاریابی برای محصول و کسب و کار، به ترکیب مناسب این سه استراتژی فکر کنند.
فشار ذهنی هنگام مطالعه نیاز به مشارکت شما کسب و کار زندگی£
فرض کنیم یک هتل خاص و لوکس در بخشی از کشور تأسیس و راهاندازی کردهاید و اکنون، در حال برنامه ریزی برای معرفی، بازاریابی و فروش خدمات آن هستید.
در برنامه ریزی برای ارتباطات بازاریابی چه شیوههایی را بهکار میگیرید؟
آیا به سراغ تبلیغ در فضای دیجیتال و ابزارهای دیجیتال مارکتینگ میروید؟ آیا از #تبلیغات محیطی استفاده میکنید؟
آیا مشخصات و مزیتهای این هتل را در بروشوری به شکل تمیز و مرتب چاپ میکنید و در اختیار آژانسهای مسافرتی قرار میدهید؟
آیا مزایای مالی و تخفیفهای فروش را به آژانسها اعلام میکنید تا به معرفی هتل شما ترغیب شوند؟
طبیعتاً تلاشها و اقدامهای شما را میتوان به روشهای مختلف، دستهبندی و بررسی کرد.
در این درس، قصد داریم یکی از قدیمیترین شیوههای دستهبندی استراتژی ارتباطات بازاریابی را با هم مرور کنیم:
ارتباطات بازاریابی بر مبنای جذب مشتری (Pull-approach)
تمرین
چه مثالهای دیگری در ذهن دارید که میتوانید به مثالهای مطرح شده در این درس بیفزایید؟
سری مطالب حوزه مدیریت بازاریابی
The post سه استراتژی مختلف برای ارتباطات بازاریابی appeared first on متمم.