معرفی ۱۰ فیلم برتر ایرانی سال ۱۴۰۰

در این مقاله قصد معرفی ۱۰ فیلم برتر ایرانی که بر اساس میزان فروش در سال ۱۴۰۰ رتبه بندی شده اند را داریم، فیلم های سینمایی دینامیت، گشت ارشاد ۳، قهرمان، بی همه چیز، آتابای، شهر گربه ها، درخت گردو، منصور، گربه سیاه، عنکبوت به ترتیب جزو پرفروش ترین فیلم های ایرانی سال ۱۴۰۰ انتخاب شده اند. در ادامه به معرفی این فیلم ها میپردازیم.

خوب است پیش از معرفی فیلم ها بگوییم که میتوانید هر یک از فیلم های زیر را از وبسایت اینترنتی دانلود فیلم و سریال هکس دانلود، جستجو کرده و دانلود نمایید. رسانه هکس دانلود با بیش از ۵۰۰۰ عنوان فیلم و سریال یکی از سایت های دانلود و تماشای فیلم به حساب می آید.

فیلم سینمایی دینامیت

فیلم سینمایی دینامیت به کارگردانی مسعود اطیابی و تهیه کنندگی ابراهیم عامریان، با بازی پژمان جمشیدی، محسن کیایی، احمد مهرانفر، نازنین بیاتی، نادر سلیمانی، زیبا کرمعلی و میرطاهر مطلومی در سال ۱۳۹۸ ساخته شده است. پخش فیلم دینامیت با خانه فیلم است. این فیلم از تاریخ ۱۰ تیر ۱۴۰۰ در سینماهای سراسر کشور اکران شد، و با استقبال مخاطبان، توانست به رکورد پرفروش‌ترین فیلم سینمایی ایرانی دست پیدا کند. خلاصه فیلم: با نقل مكان كردن دو جوان دانشجو به ساختماني با همسايه هاي متفاوت، چالش ها و مشكلاتي پيش روي آنها قرار ميگيرد.

از بازیگران فیلم دینامیت میتوان به احمد مهرانفر , پژمان جمشیدی , زیبا کرمعلی , محسن کیایی , نازنین بیاتی اشاره کرد. میتوانید فیلم دینامیت را از رسانه هکس دانلود دریافت و تماشا کنید. لینک های دانلود این فیلم پس از انتشار در شبکه نمایش خانگی قرار میگیرد.

 

فیلم سینمایی گشت ارشاد ۳

فیلم گشت ارشاد ۳، سومین قسمت از سری پرطرفدار گشت ارشاد است. این فیلم به کارگردانی و تهیه کنندگی سعید سهیلی و با بازی امیر جعفری، ساعد سهیلی، پولاد کیمیایی و بهنام بانی ساخته شده است. فیلم سینمایی گشت ارشاد ۳ در تهران فیلمبرداری شده و نویسندگی این کار بر عهده حسام سامری زاده است. خلاصه فیلم: حسن و عطا پس از سالها به ایران برمیگردند. آنها به اجبار برای امرار معاش به نوازندگی در خیابان‌ها می‌پردازند، پس از مدتی سودای خوانندگی آنها را رها نمیکند تا این که تصمیم به انتشار آلبوم موسیقی میگیرند. اما به لحاظ مالی در تنگنا هستند پس تصمیم میگیرند به سراغ یک زمین دار بزرگ در لواسان که نقش او را بهنام بانی بازی میکند رفته او را بدزدند. اما پس از مدتی با او دوست میشوند و زمین دار بزرگ تصمیم میگیرد از حسن و عطا حمایت کرده و تمام هزینه تولید آلبوم موسیقی آنها را تقبل کند. در این مسیر ناگهان اتفاقات عجیبی روی میدهد که هر سه آنها را دچار دردسر‌های بزرگی می‌کند.

فیلم سینمایی گشت ارشاد ۳ پس از عرضه در شبکه نمایش خانگی از سایت هکس دانلود قابل دانلود و تماشا میباشد.

فیلم سینمایی قهرمان

فیلم سینمایی قهرمان به کارگردانی و نویسندگی اصغر فرهادی در شیراز فیلمبرداری و ساخته شده است. در فیلم قهرمان امیر جدیدی، محسن تنابنده، سحر گلدوست، فرشته صدرعرفایی و سارینا فرهادی ایفای نقش میکنند. این فیلم در جشنواره کن ۲۰۲۱ حضور داشت و توانست جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره فیلم کن را به خود اختصاص دهد.این فیلم در اسکرین آسیا پاسیفیک توانست جایزه دستاورد کارگردانی را از آن خود کند. قهرمان برنده ۲ جایزه‌ی بهترین فیلم خارجی و بهترین فیلمنامه اصلی هیات ملی نقد آمریکا شد. همچنین این فیلم نامزدهای نهایی بخش فیلم‌های بین‌الملل جشنواره‌ی گلدن گلوب بود. این فیلم در جشنواره‌ی اسکار به عنوان نماینده‌ی ایران در بخش بهترین فیلم بین‌الملل حضور دارد. فیلم قهرمان جزو کاندیدهای اصلی دریافت جایزه‌ی بخش فیلم‌های بین‌الملل از جشنواره‌ی بفتا نیز هست. خلاصه داستان: رحيم كه به دليل بدهی، زندانی بند مالی‌ست برای دو روز به مرخصی می‌آید شاید بتواند طلبکارش را متقاعد کند که رضایت دهد تا او آزاد شود اما او در این دو روز با ماجرایی روبه رو می‌شود که هیچگاه پیش بینی‌اش را نکرده بود…

 

فیلم سینمایی بی همه چیز

فیلم سینمایی «بی همه چیز» سومین تجربه کارگردانی محسن قرایی است. این فیلم در سی و نهمین جشنواره‌ی فیلم فجر در پانزده رشته کاندید شد و در پنج شاخه از جمله بهترین فیلمنامه اقتباسی، جایزه‌ی ویژه هیئت داوران و تدوین موفق به کسب سیمرغ بلورین شد. در این فیلم بازیگرانی همچون پرویز پرستویی، هدیه تهرانی، هادی حجازی‌فر، باران کوثری، لاله مرزبان، بابک کریمی و پدرام شریفی ایفای نقش میکنند. این فیلم در سال ۱۳۹۸ در شهر گرمسار در ژانر اجتماعی ساخته شده و تهیه کنندگی این فیلم را جواد نوروزبیگی بر عهده دارد. خلاصه فیلم: روستایی دور افتاده سالهاست که رونقِ پیشین را ندارد. ساکنین یا کوچِ اجباری کرده اند یا اگر مانده اند در فقر و بدبختی به سر میبرند. روستا اما مهمانی دارد که خود در همین جا متولد شده و از کوچش بیست سالی میگذرد، او متمول است و اهالی در خیالِ اینکه او آمده تا روستا را از این فلاکت نجات دهد رویا پردازی میکنند.

 

فیلم سینمایی آتابای

فیلم سینمایی آتابای درامی عاشقانه است به کارگردانی و تهیه کنندگی نیکی کریمی و نویسندگی هادی حجازی فر در سال ۱۳۹۸ به زبان ترکی آذری ساخته شده است. در این فیلم هادی حجازی فر، سحر دولتشاهی، جواد عزتی، دانیال نوروش، یوسفعلی دریادل و معصومه ربانی نیا ایفای نقش میکنند. فیلم آتابای برای اولین بار در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر نمایش داده شد و در قسمت های بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین نقش مکمل مرد، بهترین فیلمبرداری و بهترین موسیقی متن نامزد دریافت سیمرغ بلورین شد. در این فیلم هادی حجازی‌فر و جواد عزتی در نقش کاظم – آتابای و یحیی دو دوست دیرین و قدیمی هستند که به دلیل روشن شدن مسئله‌ای بعد از سال‌ها رفاقت آنها دچار خدشه می‌شود.

 

فیلم سینمایی شهر گربه ها

فیلم سینمایی شهر گربه ها به کارگردانی سید جواد هاشمی محصول سال ۱۴۰۰ ایران است. در خلاصه داستان «شهر گربه‌ها» آمده است: گربه های گربستان به طمع رسیدن به آرزوهای خود قصد دارند با شرکت در مسابقه ای که دسیسه مشاور حاکم شهر گربه هاست، شرکت و به شهر گربه ها عزیمت کنند، غافل از اینکه حاکم به کمک تحقیقات و کشفیات گرفسور تصمیم دارد عمر آنها را گرفته و به خودش اضافه کند حاکم شهر گربه ها با این کار بیشتر از همه گربه ها عمر خواهد کرد، اما شنگول و گربه های دیگر با نقشه ای به کمک گرفسور که تحت فشارهای حاکم خسته شده است، می آیند تا …

 

فیلم سینمایی درخت گردو

فیلم سینمایی درخت گردو به کارگردانی محمدحسین مهدویان و تهیه کنندگی سید مصطفی احمدی در سال ۱۳۹۸ ساخته شده است. در این فیلم پیمان معادی، مهران مدیری، مینا ساداتی و مینو شریفی پور ایفای نقش میکنند. این فیلم برای اولین بار در جشنواره فجر سال ۱۳۹۸ به نمایش درآمد که توانست برنده سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر نقش اول مرد از همان جشنواره باشد. همچنین در سال ۱۳۹۹، این فیلم به مدت یک هفته در کردستان اکران شد. خلاصه فیلم: داستان بمباران شیمیایی سردشت است این روایت در روستاهای غرب کشور اتفاق می‌افتد.

 

فیلم سینمایی منصور

فیلم منصور به بخش‌هایی از زندگی شهید ستاری می‌پردازد. نام قبلی این فیلم «آذرخش» بود که به «منصور» تغییر کرد. کارگردان این فیلم سیاوش سرمدی است و علیرضا داوودنژاد در مقام مشاور کارگردان در این فیلم حضور دارد. در این فیلم ایرانی محسن قصابیان، حمیدرضا نعیمی، علیرضا زمانی نصب، سید جواد هاشمی، قاسم زارع و لیندا کیانی ایفای نقش میکنند. این فیلم برای اولین بار در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر نمایش داده شد و توانست در دو بخش بهترین جلوه های ویژه بصری و بهترین کارگردان اول نامزد دریافت سیمرغ شود. خلاصه فیلم: شهید ستاری به کمک همراهان صدیق و با اعتمادش، پایه های تولید هواپیماهای جنگی را بنا میکند که بعدها این نوع هواپیماها با نامهای آذرخش و صاعقه شناخته میشوند.

 

فیلم سینمایی گربه سیاه

در جامعه ی امروز که هر کدام از جوانان برای رسیدن به آرزوهایشان مثل پول، شهرت و موقعیت اجتماعی تلاش می کنند، وحید فیلم گربه سیاه نیز در مسیر رسیدن به رویاهایش پیش می رود و چیزی برای از دست دادن ندارد. وحید در این راه رها و آرمان را هم با خود همراه می کند. آنها نمی دانند مسیری که در آن قدم گذاشته اند به کجا ختم خواهد شد . ماجراجویی‌های آنها در فضای مجازی ناخواسته آن ها را به سمت و سویی می برد که…

 

فیلم سینمایی عنکبوت

فیلم عنکبوت به کارگردانی ابراهیم ایرج زاد و نویسندگی اکتای براهنی در ژانر اجتماعی و جنایی کهر برگرفته از داستانی حقیقی است در سال ۱۳۹۸ تولید شده است. در این فیلم محسن تنابنده، ساره بیات، ماهور الوند، شیرین یزدان بخش، مینا ساداتی ایفای نقش می‌کنند. عنکبوت در نخستین حضور جهانی‌اش در جشنوارهٔ بوسان به نمایش درآمد. خلاصه داستان: داستان جنایی با رگه‌های پررنگ اجتماعی‌اش دارد و روایت زندگی مردی است که قصد دارد ریشه فساد را خشک کند و در حقیقت آسیب‌ شناسی و نقد نگاه تند است.

منبع‌ :‌ گیم فا