صحبت‌ های جدید جف جانز در مورد داستان سه جوکر

همانطور که می‌دانید، قرار است که داستانی به نام “سه جوکر” به نویسندگی جف جانز و طراحی جیسون فابوک تحت لیبل سیاهِ (Black Label) دی سی منتشر و معمای سه جوکر حل شود.

اخیرا در مصاحبه‌ای از جف جانز در خصوص استمرار (Continuity) داستان سه جوکر سوالاتی پرسیده شد و جانز در این باره گفت:

سه جوکر یک داستان نامستمر هستش. این داستان حقیقتا روی بروس، باربارا و جیسون و ضربه‌ای که جوکر به تک تک اون ها وارد کرده بود تمرکز داره. این یک معما در مورد سه جوکر هستش که به طور همزمان فعالیت میکنند و در مورد اینکه چه مفهومی داره. این سیاحتی است در درد و رنج و خوب شدن و همچنین خوب شدن درست در مقابل خوب شدن نادرست. من فکر میکنم که راه‌های متفاوت زیادی برای خوب شدن وجود داره… از وقتی که جوک کشنده منتشر شد، گسترش زیادی در خانواده‌ی خفاشی صورت گرفته و اتفاقات زیادی رخ داده، بنابراین من و جیسون فابوک هم واقعا این رو میخواستیم. اگه قراره که یه داستان بتمن و یه داستان جوکر روایت کنیم، تصمیم گرفتیم که باید بهترین و عاطفی ترین داستانی که میتونیم رو خلق کنیم. این داستان قراره که رابطه‌ی اونها با جوکر و دید شما نسبت به جوکر رو برای همیشه تغییر بده… قراره که درون‌نگرانه باشه، اما به طوری که این شخصیت ها رو از نظر احساسی تغییر میده… .

احتمالا می‌دانید که در شماره‌ی ۵۰ سری لیگ عدالت نیو ۵۲ بود که بتمنبوسیله‌ی صندلی موبیوس به وجود سه جوکر پی برد، و همچنین در داستان تولد دوباره‌ی جهان دی سی نیز به این موضوع اشاره شد. باید منتظر ماند و دید که این داستان چه اثری بر جهان دی سی خواهد داشت. البته جانز تأیید کرد که عواقب و پیامدهای این داستان بیشتر بر روی دنیای پیرامون بتمن متمرکز خواهد بود.

اولین قسمت از داستان سه جوکر از اواخر سال جاری میلادی منتشر خواهد شد.

نوشته صحبت‌ های جدید جف جانز در مورد داستان سه جوکر اولین بار در کمیک اسکواد. پدیدار شد.