دانلود کتاب تاریخ پیدایش ایران

سخن گفتن در رابطه با یک قوم ، زندگی دور و دراز در یک سرزمینِ مش را در ذهن ما تداعی می کند.

یک سفر طولانی چندین هزار ساله تاریخی و داستانی شگفت انگیز از تحولات و فراز و نشیب ها ، کامیابی ها و ناکامی های آن قوم و سرزمین را

ایران زمین از زمان های بسیار دور محل اجتماعات متعدد بشری و محل سکنای قبایل بی شماری از آریایی ها بوده که در سراسر ایران پراکنده بودند .

مهاجرتهای آریایی ها :

بر اساس شواهد در تاریخ ایران با توجه به موقعیت جغرافیایی و تغییر شرایط زیست محیطی همچون درجه حرارت و کم شدن ریزش باران و پوشش گیاهی ، در دورانی از هزاره دوم پیش از میلاد ، در منطقه شرقی فلات ایران زندگی برای مردم دشوار شد . این مسئله باعث بروز جنگ و درگیری در کشور شد .

در تاریخ ایران هر قوم و دسته ای خدایی را می پرستیدند و خدایان دارای سلسله مراتب بودند . در آن دوران مردم اعتقاد داشتند که پیروزی در جنگ بدون یاری خدایان امکان پذیر نیست .

در آئین ایران باستاندیو ” دشمن بشریت و عامل شر و بدی بود . عده ای از پرستندگان دیو راه شرق افغانستان را در پیش گرفته و به شبه قاره هند کوچ کردند .

آریان که یکجانشین بودند ، “اهورا” خدایشان بود و اکثرا در سرزمین های ازبکستان ، تاجیکستان ، ترکمنستان ، افغانستان و ایران کنونی سکونت داشتند .

بر اساس کاوشها ، نخستین اسطوره سازان خاورمیانه ، قوم سومری بودند که عمری چندصد هزار ساله برای جهان قبل از خویش قائل بوده اند .

آنان معتقد به شاهخدا بودند که دوتای نخست آن تاج و تخت و زیور آلات معبد را از آسمان به شهر ” اریدو” آوردند .

اهورامزدا گفته : شما انسانید . شما پدر و مادر مردم جهانید .من شما را کامل آفریده ام تا احکام من را به اجرا در آورید ، اندیشه نیک ، گفتار نیک و کردار نیک داشته باشید .

نوشته دانلود کتاب تاریخ پیدایش ایران اولین بار در کتابها. پدیدار شد.