آیفون ۱۳: طراحی جدید به زودی منتشر می شود

انتظار می رود آیفون جدید اپل ، که گفته می شود iPhone 13 نام دارد ، دارای ویژگی های جدید مفید ، طراحی ارتقا یافته و چند به روزرسانی دوربین باشد. اما مشخصات شایعه شده آن چگونه با آیفون ۱۲ مقایسه می شود؟ بسته به لیست دلخواه گوشی های هوشمند شخصی شما ، iPhone گذشته یا حتی iPhone 11 ، iPhone SE یا iPhone SE 3 که شایعه شده است ممکن است هنگام انتخاب تلفن هوشمند بعدی شما انتخاب مناسبی باشد. اگر مشتاق هستید که آخرین نسخه را از اپل دریافت کنید ، با این حال ، iPhone 13 می تواند مناسب تر باشد. ما هنوز مشخصات دقیق آیفون ۱۳ را نمی دانیم ، اما در اینجا مقایسه شایعات با آیفون ۱۲ نشان داده شده است.

ممکن است به نظر برسد که آیفون ۱۲ تازه وارد شده است ، اما ما تقریباً به رویداد بعدی اپل و عرضه آیفون ۱۳ نزدیک می شویم ، که انتظار می رود در ماه سپتامبر شاهد آن باشیم. (حتی نسخه بنفش جدید آیفون ۱۲ نیز چند ماه پیش قدمت دارد.) ما همه شایعات اولیه پیرامون مشخصات آیفون ۱۳ ، از جمله قیمت ، دوربین ، اندازه صفحه نمایش و وضوح تصویر و چهار مدل که ممکن است به زودی وارد بازار شوند را جمع آوری کرده ایم. ، به شما در برنامه ریزی خرید احتمالی خود کمک کند. در اینجا شایعاتی که تا کنون در مورد مشخصات آیفون ۱۳ شنیده ایم و مقایسه آنها با آیفون ۱۲ ذکر شده است. فقط توجه داشته باشید که هیچ یک از مشخصات آیفون ۱۳ توسط اپل تأیید نشده است. به علاوه ، در اینجا مقایسه آیفون ۱۲ با آیفون ۱۱ و تمام آیفون هایی که می توانید در سال ۲۰۲۱ خریداری کنید مقایسه می شود.

ما می توانیم چهار مدل آیفون ۱۳ را ببینیم

مانند آیفون ۱۲ ، آیفون ۱۳ نیز در چهار مدل عرضه می شود ، به گفته تحلیلگر مینگ چی کو: iPhone 13 ، iPhone 13 Mini ، iPhone 13 Pro و iPhone 13 Pro Max.
اندازه های مختلف گوشی و دوربین

بر اساس گزارش May MacRumors ، مدل های آیفون ۱۳ و ۱۳ پرو ممکن است ضخیم تر از مدل های قبلی آیفون ۱۲ باشند. ضخامت هر دو مدل جدید ۷٫۵۷ میلی متر است ، درحالی که در مدل های آیفون ۱۲ این رقم ۷٫۴ میلی متر است. با این حال ، این تفاوت بسیار کوچکی است که اکثر مردم احتمالاً متوجه آن نمی شوند.

MacRumors گزارش داد: در حالی که آیفون ۱۲ و ۱۲ پرو دارای برآمدگی های دوربین در حدود ۱٫۵ تا ۱٫۷ میلی متر هستند ، برآمدگی آیفون ۱۳ ۲٫۵۱ میلی متر و مدل ۱۳ پرو ۳٫۵۶ میلی متر خواهد بود. افزایش اندازه از چسبیدن لنزها به اندازه گوشی های قدیمی جلوگیری می کند.

 

انتظار نمی رود که آیفون ۱۳ ارتقاء فنی عمده ای نسبت به آیفون ۱۲ داشته باشد ، که اولین دستگاهی بود که از ۵G پشتیبانی می کرد. به همین دلیل ، تحلیلگران پیش بینی می کنند که قیمت آیفون ۱۳ تقریباً برابر با آیفون ۱۲ است ، که نسخه پایه آن از ۷۹۹ دلار شروع می شود. این احتمال نیز وجود دارد که اپل ممکن است قیمت iPhone 13 را کاهش دهد ، همانطور که Galaxy S20 FE سامسونگ و Pixel 5 گوگل در سال ۲۰۲۰ این کار را انجام دادند. سامسونگ Galaxy S21 که به تازگی منتشر شده است نیز دارای قیمت پایین تری است و از ۲۰۰ دلار پایین تر از مدل قبلی خود شروع می شود.

در اینجا قیمت iPhone 12 ایالات متحده ، برای مرجع:

قیمت آیفون ۱۲ آمریکا
آیفون ۱۲ مدل ۶۴ گیگابایت ۱۲۸ گیگابایت ۲۵۶ گیگابایت ۵۱۲ گیگابایت
iPhone 12 Mini (مدل حامل) ۶۹۹ $ ۷۴۹ $ ۸۴۹ $ N/A
آیفون ۱۲ مینی (بدون سیم کارت از اپل) ۷۲۹ دلار ۷۷۹ دلار ۸۷۹ دلار N/A
iPhone 12 (مدل حامل) ۷۹۹ $ ۸۴۹ $ ۹۴۹ $ N/A
آیفون ۱۲ (بدون سیم کارت از اپل) ۸۲۹ دلار ۸۷۹ دلار ۹۷۹ دلار آمریکا
iPhone 12 Pro N/A 999 $ 1،۰۹۹ $ ۱،۲۹۹ $
iPhone 12 Pro Max N/A 1،۰۹۹ $ ۱،۱۹۹ $ ۱،۳۹۹ $

قیمت آیفون ۱۳ اپل

صفحه نمایش بهبود یافته است

اکثر گوشی ها (از جمله آیفون ۱۲) با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه یا ۶۰ هرتز تجدید می شوند ، اما برخی مانند Galaxy S21 و OnePlus 8 Pro با سرعت ۱۲۰ هرتز به روز می شوند. گمانه زنی هایی وجود دارد که نشان می دهد صفحه نمایش آیفون ۱۳ دارای نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز (و صفحه نمایش همیشه روشن OLED) است. هرچه میزان بازخوانی بیشتر باشد ، تلفن هنگام حرکت در برنامه ها و وب سایت ها سریعتر و نرم تر احساس می شود. در حالی که این موضوع برای آیفون ۱۲ نیز شایعه شده بود ، به نظر می رسد این بار بیشتر اتفاق می افتد.

دوربین های جدید و پیشرفته

آرایه دوربین آیفون ۱۲ شامل دوربین های معمولی ، فوق عریض و سلفی ، عکس های حالت شب در همه دوربین ها ، بهبود حالت HDR ، لنز تله فوتو (در مدل های Pro و Pro Max) و زوم ۲٫۵ برابر (فقط در Pro Max) است.

همانطور که معمولاً در مورد آیفون های جدید اتفاق می افتد ، می توانید انتظار داشته باشید که دوربین های آیفون ۱۳ نسبت به آیفون ۱۲ ارتقا یابد. ما شایعاتی مبنی بر اضافه شدن دوربین پریسکوپ برای بهبود زوم ، بهبود لنز با زاویه فوق عریض برای عکاسی در حالت شب ، و فناوری لیدار در همه مدلها ، به جای Pro و Pro Max ، همانطور که در مورد iPhone 12 اتفاق افتاد.

 

بازگشت Touch ID

آیفون ۱۳ می تواند Touch ID را برای اولین بار پس از iPhone 8 با یک تفاوت بزرگ بازگرداند: ممکن است به جای یک دکمه جداگانه که املاک تلفن را می گیرد ، در زیر صفحه نمایش تعبیه شده باشد. برخی انتظار داشتند این اتفاق در مورد آیفون ۱۲ رخ دهد ، اما همچنین گفته بودند که ممکن است به مدل بعدی برسد. افسوس ، آیفون ۱۲ فاقد دکمه Touch ID است. شایان ذکر است که iPad Air 2020 اپل یک دکمه Touch ID را در کنار دستگاه ادغام کرده است. این به ویژه امسال یک افزودنی عالی خواهد بود ، زیرا Face ID هنگام پوشیدن ماسک کار نمی کند (مگر اینکه Apple Watch و iOS 14.5 داشته باشید).
یک پورت Lightning ، اما جک هدفون ندارد

آیفون ۱۲ فاقد جک هدفون است و ما انتظار نداریم که هیچ مدل آیفون ۱۳ نیز از آن برخوردار باشد. اما ممکن است پورت Lightning داستان دیگری باشد ، حالا که اپل قابلیت شارژ MagSafe را معرفی کرده است. کو پیش بینی می کند که مدل های آیفون ۱۳ همچنان دارای پورت Lightning هستند ، به استثنای آیفون ۱۳ پرو مکس ، که می تواند کاملاً بدون درگاه باشد. برعکس ، آیفون ۱۲ دارای پورت Lightning در هر چهار مدل بود.

 

تا زمانی که اپل پاییز امسال آیفون ۱۳ را رسماً اعلام نکرد ، تنها کاری که می توانیم انجام دهیم این است که حدس بزنیم که چگونه می توان آن را با آیفون ۱۲ مقایسه کرد. یا iPhone SE و همه چیزهایی که در iOS 15 عرضه می شوند. ترجمه از منبع