آمار فروش کمیک بوک در ماه ژوئن ۲۰۱۹ – گربه های مارول و زامبی های دی سی

به دنبال جدی شدن بازار رقابت بین عناوین دنیای کمیک، گویا در آخرین ماه از فصل بهار، فضا برای عناوین جدیدتر گسترش یافته است. با‌ آنکه در ماه پیشین شاهد موفقیتی مناسب برای عناوین مورد نظر بوده‌ایم، اما ماه ژوئن توانست به دور از انتظارات و توقعات، به عملکرد بهتری در فروش دست پیدا کند. نکته‌ی جالب این ماه، حضور شماره‌ی ۱۹۲ از سری مردگان متحرک در میان پرفروش ترین های ماه است که با توجه به نزدیک شدنِ پایان این سری طولانی، امری بدیهی به نظر می رسد.

آمار فروش کمیک بوک

در جایگاه نخست این لیست، کمیکی حضور دارد که کمتر کسی توقع بودنش را حداقل در جایگاه اول داشت. قسمت یکمِ سری جدید Black Cat به نویسندگی جد مک‌کی و طراحی ترول فورمن موفق به کسب رتبه‌ی اولِ پرفروش ها شد و البته نقد های ضد و نقیضی را دریافت کرد زیرا از سوی منتقدان، با انتقاداتی توأم با رضایت روبرو شد.

در دومین رتبه، شاهد حضور مجدد رویداد جدید تام تیلور، یعنی رویداد DCeased هستیم که این بار با یک پله سقوط در جایگاه دوم لیست قرار گرفته است. دومین قسمت از این رویداد پرفروش نیز با آنکه توانست باز هم رضایت منتقدان را به دست آورد، اما هنوز همانند گذشته، انتقاداتی را از سوی برخی از مخاطبان دریافت کرد؛ اما با توجه به عملکرد خوب این رویداد در زمینه‌ی فروش و جلب رضایت تعداد زیادی از خوانندگان، به نظر نمی رسد که در ماه های آینده شاهد سقوط این عنوان با رقمی عظیم باشیم که این موضوع برای عنوانی به اصطلاح ساده و درجه ۲، بسیار عالی به شمار می رود.

پس از قدرت نمایی دو عنوان جنجالی این ماه، اکنون دانی کیتس با مینی سری جدید موج‌سوار نقره‌ای به میدان بازگشته است تا روایتی نو از این شخصیت محبوب را بازگو کند. تعداد کثیری از طرفداران دانی کیتس او را معمار جدید نظام کیهانی دنیای مارول می نامند؛ بر این اساس و با توجه به نمرات مینی سری Silver Surfer: Black گویا این حرف تا حد زیادی حقیقت دارد. لازم به ذکر است ترد مور طراح این مینی سری می باشد.

اما در چهارمین جایگاه، شماره‌ی پایانی عنوان بتمن: نفرین شده به نویسندگی برایان آزارلو و طراحی لی برمهو حضور دارد. این شماره که حسن ختامی برای این رمان گرافیکی سه جلدی است، نتوانست آنطور که انتظار می رفت داستان خود را به اتمام برساند و با وجود مشکلات و سنگ اندازی ها و تاخیر متعدد، انتقادهایی را از سوی مخاطبان دریافت کرد. از طرف دیگر، بتمن: نفرین شده نخستین عنوان از عناوین زیرمجموعه‌ی Black Label است که به صورت تمام و کمال به پایان رسیده و باید دید که در ادامه، بقیه‌ی عناوین این زیرمجموعه چه عملکردی را از خود نشان می دهند.

در بخش پنجم لیست شاهد حضور مجدد عنوان بتمنی که می خندد به نویسندگی اسکات اسنایدر هستیم. این مینی که نیاز به تعریف و تمجید اضافه‌ای ندارد، کماکان با قدرت و جلب رضایت بسیار زیاد به کار خود ادامه می دهد و همانند ماه های قبل، در لیست پرفروش ترین عناوین ماهانه حضور پر رنگی دارد.

ششمین قسمت از لیست پرفروش ترین های ماه ژوئن به قسمت ۲۴ از سری The Amazing Spider-Man می رسد. این شماره همانند شماره های پیشین، نیک اسپنسر و رایان اوتلی را در جایگاه نویسنده و طراح دارد. شماره‌ی ۲۴ این سری با معرفی یک خبیث جدید توانست در جلب رضایت طرفداران و برخی منتقدین کارکرد مناسبی داشته باشد.

همگان، سری ال یویینگ برای شخصیت هالک را از عناوین برتر انتشارات مارول در چند وقت اخیر و یکی از بهترین کمیک های هالک می دانند. این موضوع در کنار حضور دائمی این عنوان در لیست پرفروش ترین عناوین، همواره یک فرم ایده‌‌آل را در هر دو زمینه کیفی و کمّی پدید می آورد. در ماه ژوئن نیز باری دیگر شاهد حضور سری Immortal Hulk با نوزدهمین قسمتش هستیم. با توجه به عملکرد مناسب این کمیک در طی ماه های گذشته، کاملاً اهمیت شخص ال یویینگ برای انتشارات مارول محفوظ است.

اما جدا از تمامی عناوین موجود، در هشتمین بخش از جدول، طی حرکتی کم نظیر شاهد حضور قسمت ۱۹۲ از عنوان مردگان متحرک را هستیم. این عنوان مستقل و طولانیِ رابرت کرکمن که می توان آن را یکی از محبوب ترین عناوین مستقل در دو دهه اخیر برشمرد، با نزدیک شدن به پایان راه خود، گویا قرار است فروش بسیار خوبی را تجربه کند. در این شماره همانند تعداد زیادی از شماره های پیشین، چارلی ادلارد وظیفه‌ی طراحی را برعهده دارد.

در نهایت، قسمت هایی از سری بتمن به نویسندگی تام کینگ دو جایگاه بعدی لیست را به دست آوردند. این دو قسمت که میکل جنین آن ها را طراحی کرده است، مسیر یکسانی را از نظر بازخورد منتقدان و مخاطبان طی کرده‌اند و توانسته‌اند حجم زیادی از نظرات مثبت را با خود به همراه داشته باشند. همچنین با توجه به اینکه در قسمت ۷۵ این سری قرار است شاهد شروع یکی از مهم ترین آرک های بتمن تحت عنوان City of Bane باشیم، به نظر می آید جایگاه آن در لیست پرفروش ها دستخوش تغییرات مثبتی شود.

آمار فروش گرافیک ناول

در بخش رمان های گرافیکی و نسخه های جلد سخت، شاهد حضور آرک اول از سری تحسین شده‌ی Die از انتشارات ایمیج هستیم. این عنوان به نویسندگی کی‌رون گیلن در زمان انتشارش همواره در دستیابی به نمرات بالا و انواع و اقسام تحسین ها موفق بوده و افتخاری دیگر را برای انتشارات ایمیج به ارمغان آورده است.

در بخش های بعدی نیز شاهد عناوین جلد سخت از انتشارات دیگری همچون دی سی و همین طور عناوین اختصاصی کمپانی دیزنی هستیم. همانند ماه های پیشین نیز نسخه‌ای جلد سخت از مانگای My Hero Academia در لیست حضور دارد.

انتشارات مارول در ماه ژوئن با اختصاص دادن رقمی در حدود ۴۸.۹۳ درصد از سهم بازار فروش و انتشار ۱۰۴ عنوان، رقیب همیشگی‌اش یعنی انتشارات دی سی را کنار زده است. انتشارات دی سی نیز در این ماه ۲۶.۴۴ درصد از سهم بازار را با انتشار ۵۰ عنوان تصاحب کرده، اما در کنار ارقام کلی، انتشارات دی سی ارائه کننده‌ی پنج عنوان از ده عنوانِ پرفروش ماه بوده است. همچنین لازم به ذکر است که انتشارات ایمیج در ماه گذشته توانست ۴۶ عنوان جدید را روانه‌ی بازار کند.

ماه ژوئن ۲۰۱۹ آخرین شانس فصل بهار در سال جاری بود و با فروش خوب خود توانست فصل مناسبی را برای ناشران کمیک بوک به ثمر برساند. با زمزمه های فرا رسیدن ماه جولای در بازار کمیک بوک، انتظار می رود عناوین تازه و در کنار آن، فروش‌شان رشد چشمگیری داشته باشد و در انتها تابستانی متعادل یا شاید رویایی را آغاز کنند.

نوشته آمار فروش کمیک بوک در ماه ژوئن ۲۰۱۹ – گربه های مارول و زامبی های دی سی اولین بار در کمیک اسکواد. پدیدار شد.