آمار فروش کمیک بوک در ماه فوریه ۲۰۱۹ – افت فروش عناوین و بتمنی که همچنان صدرنشین است

با کاهش تعداد عناوین جدید در ماه ژانویه، در دومین ماه سال ۲۰۱۹، شاهد پر رنگ تر شدن این موضوع هستیم؛ به طوری که طبق گزارش های منتشر شده، از ماه جولای سال ۲۰۱۳ تا کنون، شاهد چنین آماری در انتشار عناوین جدید نبوده‌ایم.

هم چنین نکته‌ی جالب تر این است که در این ماه نسبت به سال پیش، تعداد عناوین انتشارات دی سی از ۸۸ عنوان به ۵۹ عنوان و تعداد عناوین انتشارات ایمیج از ۷۰ عنوان به ۴۷ عنوان تقلیل یافته است که این ارقام در نوع خود رقم قابل توجه‌ای به شمار می روند؛ با تمام این ها، انتشارات مارول نسبت به سال پیش، ۵ کمیک بوک و ۹ رمان گرافیکی دیگر را به لیست عناوینش اضافه کرده است.

آمار فروش کمیک بوک

به مانند ماه گذشته، جایگاه نخست لیست پرفروش ترین کمیک های ماهِ فوریه به انتشارات دی سی و عنوان موفق بتمنی که می خندد تعلق دارد؛ عنوانی که این روز ها به یکی از محبوب ترین کمیک ها در میان خوانندگان تبدیل شده و همواره مورد بحث بوده است؛ اما صدرنشینی این انتشارات به همین جا ختم نمی شود زیرا دو جایگاه بعدی این لیست به لطف شخص جاشوا ویلیامسون و کراس اوور مورد انتظار او در دو سری بتمن و فلش، به انتشارات دی سی تعلق گرفته است.

در جایگاه سوم لیست، شاهد حضور شماره‌ی یازدهمِ سری محبوب ونوم به نویسندگی دانی کیتس و طراحی رایان استگمن هستیم؛ عنوانی که با وجود جنجالی بودنش، بسیار مورد توجه طرفداران و منتقدین قرار گرفته است.

اما در جایگاه چهارم لیست، تام کینگ به همراه ششمین شماره از رویداد مورد انتظار قهرمانان در بحران از راه می رسد تا جایگاه همیشگی خود را در میان ۱۰ عنوان پرفروش ماه حفظ کند؛ اما این بار شاهد تغییری در لیست عوامل این رویداد هستیم؛ زیرا طراحی این قسمت بر عهده‌ی میچ جرادز بود که از همکاران قدیمی تام کینگ به شمار می رود و در گذشته نیز چندین همکاری موفق با یکدیگر داشته‌اند.

در دو جایگاه بعدی لیست، به ترتیب شاهد حضور شماره ۱۵ سری Amazing Spider-Man و همین طور شماره‌ ۱۲ سری Uncanny X-Men هستیم؛ دو سری محبوب که همواره علاقه‌مندان خاص خود را داشته‌اند. در قسمت ۱۵ سری Amazing Spider-Man باری دیگر شاهد حضور نیک اسپنسر در جایگاه نویسنده هستیم و همین طور سری Uncanny X-Men، همانند شماره‌ی پیشین خود، شخص متیو روزنبرگ و سالوادور لاروکا را در جایگاه نویسنده و طراح خود دارد.

در سه بخش نهایی لیست نیز به ترتیب شاهد شماره‌ ۶۴ سری فلش به نویسندگی جاشوا ویلیامسون، شماره‌ی یازدهمِ سری Uncanny X-Men و در نهایت نخستین شماره از سریِ جدید Avengers: No Road Home به نویسندگی اَل یویینگ هستیم تا با همراهی یکدیگر لیست ۱۰ کمیک پرفروش ماه فوریه را تکمیل کنند.

آمار فروش گرافیک ناول

در قسمت نخست بخش رمان های گرافیکی و نسخه های جلدسخت، شاهد حضور نسخه‌ی جلد سختِ مینی سری موفق مستر میراکل به نویسندگی تام کینگ و طراحی میچ جرادز هستیم.

هم چنین در ۹ جایگاه بعدیِ لیست، حضور بسیار موفق مارول در انتشار عناوین جلدسخت نیز مشاهده می شود که همواره در مقایسه با ماه گذشته، بسیار موفق تر ظاهر شده است. هم چنین نکته‌ی بسیار جالب این لیست، حضور جلد ۱۷ مانگای محبوب My Hero Academia در جایگاه پنجم است که جدا از ابهام زایی آن، با توجه به محبوبیت روز افزون این سری منطقی به نظر می رسد.

در پایان باید افزود که با توجه به کاهش انتشار کمیک های جدید و پایین آمدن رقم فروش عناوین برتر، نمی توان از ماه فوریه‌ی سال ۲۰۱۹ به عنوان ماهی موفق برای دنیای کمیک از منظر فروش یاد کرد، اما همواره در آن کمیک های محبوب و مورد انتظاری پیدا می شوند که برای هر قشری از خوانندگان مناسب باشند.

نوشته آمار فروش کمیک بوک در ماه فوریه ۲۰۱۹ – افت فروش عناوین و بتمنی که همچنان صدرنشین است اولین بار در کمیک اسکواد. پدیدار شد.