میانگین نمرات فیلم آکوامن – Aquaman

حدوداً یک هفته پیش بود که فیلم مورد انتظار آکوامن، اکران خود را در کشور چین آغاز کرد و به دنبال آن، در طی هفته‌ی جاری، نخستین نقد های رسمی این فیلم منتشر شدند. نقدهایی ضد و نقیض و در عین حال عجیب و غیر قابل انتظار که باعث گیج شدن بسیاری از طرفداران شده اند.

اکنون وقت آن است تا نگاهی به امتیازات و واکنش های منتقدان فیلم آکوامن بیاندازیم.

منتقد The Wrap:

این یک داستان ابرقهرمانیِ عجیب و فوق العادست که تلاش می کنه – و تا حدودی هم موفق میشه – که به بهترین فیلم حماسی ابرقهرمانی ساخته شده تبدیل بشه.
۸.۵/۱۰

منتقد IGN:

خوشحالی سرسام آوریه که به طور واضح [ببینیم] یه کارگردانی مثل جیمز وان، در روایتی از جهان آکوامن نقش داره. این فرد، فیلمی رو برای دو گونه از بچه های ۱۰ ساله خلق کرده؛ عده ای متشکل از بچه‌ ۱۰ ساله‌ های واقعی، و عده ای که در درون قلب شون هنوز همون کودک ۱۰ ساله‌ی با شور و شوق هستن.
آکوامن یکی از عالی ترین فیلم های پاپ کورنی موجوده.
۷.۵/۱۰

منتقد Uproxx:

در پایان روز (یا، جداً، هر زمان دیگه ای از روز) فکر کنم آکوامن رو بیشتر از علاقه‌ی شخصی خودم، تحسین کنیم. این فیلم یقیناً جاه طلبه.
۶/۱۰

منتقد Empire:

این یک فیلمی در مورد آکوامن ئه که نیاز داره بیشتر به آکوامن، و بسیار کمتر به مبالغه و گزافه گویی بپردازه. این فیلم از لحاظ بصری عالیه و بطور بی پروایی مبتکرانه‌ست، اما این گروه بازیگری، لیاقتشون بیشتر از ایناست که به یه کست سرگردان و غوطه ور توی تندبادی از CGI تبدیل بشن.
۶/۱۰

منتقد The Associated Press:

چه به عنوان نکته‌ی مثبت و چه به عنوان نکته‌ی منفیِ فیلم، امواج دریاهای اینجا متلاطم تر از پیش بینی های حاصل شده‌ست (و گاهی خسته کننده تر.) یک ماهیگیری بی دردسر از دریای فیلم های مارول.
اما [با این تفاوت که] نقاط درخشان فیلم (موموآ، با اون موهای اختاپوسی) براشون دشوارتره که بتونن در میان اون اقیانوس ها، در کنار یک فیلمنامه‌ی عمدتاً بی آلایش و بیش از اندازه جزئی نگر، لذت بخش ظاهر بشن.
۵/۱۰

منتقد Indie Wire:

در جهانی بهتر، آکوامن می تونست توی رسوندن یک پیامِ زیست‌محیطی به مردم، بهتر عمل کنه. اما حتی تمام ماهی های دریا هم نمی تونن فیلمی رو نجات بدن که به خودش زحمت نمیده بیشتر از سطح اقیانوس، عمیق تر باشه.
۵/۱۰

منتقد The Playlist:

این فیلمِ شلوغ و زمخت از لحاظ بصری، در عین حال منحصر به فرد هم هست. فیلم میدونه که می خواد به چه هدفی برسه و در همین زمان، هم در مسیر درست و هم در مسیر غلط پیشروی می کنه.
۵/۱۰

منتقد The Guardian:

[پاتریک] ویلسون فقط، به صراحت، کسل کننده است. این فرد اجازه نمیده که یک شخصیتِ جالب، شرح و بسط داده بشه و به وضوح در مقایسه با لوکی کم میاره؛ یعنی شخصیتی که برادر ناتنیِ ثور هست و با خوشمزه بازی توسط تام هیدلستون به عنوان یک شخصیت خبیثِ صدا-مخملی به تصویر کشیده شده.
اما پس از اون، شخصیت پردازی کلیشه ایِ “پسر خوب” توسط موموآ در نقش آکوامن، خودش به تنهایی بیش از حد زیاده روی می کنه. این یه فیلمی هست که تحت هیچ شرایطی اوج نمی گیره.
۴/۱۰

منتقد Slant Magazine:

به طور عمده، رنگارنگ بودن فیلم، [مخاطب رو] منحرف می کنه و بیش از حد شلوغه، به نظر میرسه این فیلم اینقدر جرأت داره که ما رو با مسخره ترین قهرمان دنیای کمیک، مسخره کنه.
۳.۸/۱۰

منتقد Chicago Tribune:

دیدن این فیلم مثل خیره شدن به یک آکواریوم غول پیکر، پر از موجودات دریاییِ دیجیتالی، به مدت ۲ ساعت و ۲۷ دقیقه است، که بازیگرانش با سیم اینور و اونور میرن و تظاهر میکنن که دارن شنا می کنن.
۳.۸/۱۰

البته حتی با وجود این نقدها، فیلم آکوامن از حرکت باز نماند و در حال حاضر با شکستن رکورد «بیشترین اثر پیش فروش شده‌ی تاریخ سینما» در رتبه‌ی اول این لیست قرار دارد. هم چنین فروش هفته‌ی اول این فیلم در چین، با رقم ۱۵۰ میلیونی، خود را به یکی از پرفروش ترین فیلم های کمیک بوکی تاریخ چین تبدیل کرده است و پس از فیلم های جنگ بی نهایت، ونوم، عصر اولتران و جنگ داخلی در رتبه پنجم قرار دارد.

۵٫۳ از ۲۷ نقد!

AQUAMAN

  • Metacritic ۵٫۳

نوشته میانگین نمرات فیلم آکوامن – Aquaman اولین بار در کمیک اسکواد. پدیدار شد.