کمیک خون آشام آمریکایی – شماره اول

کمیک خون آشام آمریکایی (American Vampire) یک شاهکار بلامنازع و از شاخص ترین آثار انتشارات ورتیگو است و بدون شک برترین اثریست که تا به امروز، نویسنده‌ی معروف یعنی اسکات اسنایدر به همراه نویسنده‌ی افسانه ای یعنی استفن کینگ نوشته است.

خون آشام آمریکایی را می توان آغازگر سبکی نو در زمینۀ داستان پردازی خون آشامی و ژانر دارک فانتزی دانست. داستانی که در آن، موضوع در مورد یک شخص یا شخصیت نیست، بلکه در مورد ملتی سازمان یافته از نژاد خون آشام هاست که در بین جوامع انسانی زندگی می کنند. در این کمیک، اسکات اسنایدر با خلق ایده های نو، افزایش گونه ها و ایجاد تنوع نژادی و تفاوت در نقاط ضعف خون آشام ها، جذابیت داستان را دو چندان کرده است و این جذابیت از غرب وحشی تا سراسر تاریخ نوشتاری آمریکا ادامه می یابد.

هر چند می توان گفت موفقیت این سری، نه در ایده ها بلکه در روایت آن نهفته است. این کمیک، با شیوه ای جدید، به جنبه ای از زندگی خون آشام ها می پردازد که تا کنون در روایت های خون آشامی دیده نشده است؛ بازگو کردن زندگی و تعامل جوامع مختلف از خون آشام ها و بودن آن ها در گوشه های تاریک و سرد جامعۀ انسان ها باعث شده است که ایده های اسکات اسنایدر به طرز وصف ناپذیری قابل لمس تر باشند، به گونه ای که به مخاطبان این اجازه را می دهد تا با شخصیت ها بیشتر آشنا شده و اعمال آن ها را بهتر درک کنند.

قسمت اول

عنـوان: خون آشام آمریکایی – قسمت اول

انگلیسی: American Vampire 001

سال انتشار: ۱۷ مارس ۲۰۱۰ – ۲۶ اسفند ۱۳۸۸

نویسنده: اسکات اسنایدر و استفن کینگ

طراح: رافائل آلبوکرک

متـرجم: حسام احمدی

ادیتـور | گرافیست کاور: طاها حامدی | آریان نعمتی

درجه سنی: ۱۸+ (Mature)

امتیاز از (Comic Book Round Up): ۷.۴/۱۰

امتیاز از (Good Reads): ۳.۹/۵

دریافت تلگرام دانلود
کمیک خون آشام آمریکایی - قسمت اول

نوشته کمیک خون آشام آمریکایی – شماره اول اولین بار در کمیک اسکواد. پدیدار شد.