جیمز گان به دنیای سینمایی دی سی و پروژه جوخه انتحار ۲ پیوست

منابع خبری ساعاتی قبل اعلام کردند که جیمز گان، کارگردان فیلم‌های محافظان کهکشان، که از پروژه‌ی سومین قسمت از این مجموعه اخراج شده بود، برای نویسندگی فیلم جوخه‌ی انتحار ۲ (Suicide Squad 2) انتخاب شده است.

جیمز گان که با سری فیلم‌های محافظان کهکشان خوش درخشید، نگارش فیلمنامه‌ی سومین قسمت از این مجموعه را نیز انجام داده بود و قرار بود که تولید این فیلم را از اوایل سال آینده میلادی آغاز کند. اما پس از برملا شدن یک سری توییت‌های قدیمی و جنجالی او، از این پروژه اخراج شد.

اکنون گزارش‌ها حاکی از آن هستند که توافق جیمز گان با کمپانی وارنر برای نویسندگی فیلم جوخه‌ی انتحار ۲ در حال نهایی شدن است، اما مذاکرات برای کارگردانی این فیلم فعلا ادامه دارد. همچنین بر طبق گزارش‌ها، جوخه‌ی انتحار ۲ دنباله‌ای بر فیلم قبلی نخواهد بود و احتمال تغییر کاراکترها و یا حتی بازیگران وجود دارد.

در پی انتشار این اخبار، دیوید باتیستا، بازیگر نقش درکس در MCU، به نقش آفرینی در جوخه‌ی انتحار ۲ ابراز علاقه کرده است. پس از اخراج جیمز گان از پروژه‌ی محافظان کهکشان، دیو باتیستا به شدت از او حمایت کرد و مخالفت خود را با تصمیم مسئولان دیزنی اعلام نمود. با این اوصاف، احتمال نقش‌آفرینی باتیستا در محافظان کهکشان ۳ بسیار ضعیف است و همچنین پیوستن او به فیلم‌های دی سی دور از ذهن نیست.

دیوید ایر، نویسنده و کارگردان قسمت قبلی نیز از این انتخاب کمپانی وارنر استقبال کرده و جیمز گان را گزینه‌ای مناسب برای این کار می‌داند.

فیلم جوخه‌ی انتحار به نویسندگی و کارگردانی دیوید ایر در سال ۲۰۱۶ اکران شد. فیلمی نسبتا ضعیف و پرحاشیه که نتوانست انتظارات را برآورده کند. اخیرا نگارش پیش‌نویس فیلمنامه‌ی جوخه‌ی انتحار ۲ توسط گوین اوکانر، دیوید بار کاتز و تاد استاشویک انجام شده بود. اما با ورود جیمز گان باید منتظر یک فیلمنامه‌ی اوریجینال از سوی او باشیم. البته احتمال اینکه او کارگردانی فیلم را نیز بر عهده بگیرد زیاد است و در آن صورت انتظارات از این فیلم بسیار بالا خواهد رفت.

نوشته جیمز گان به دنیای سینمایی دی سی و پروژه جوخه انتحار ۲ پیوست اولین بار در کمیک اسکواد. پدیدار شد.