خانه / mm / اهمیت و کاربرد کلمات کلیدی در سئو (Keywords)

اهمیت و کاربرد کلمات کلیدی در سئو (Keywords)

هنگام مرور تاریخچه سئو و معرفی رهیافت‌های مختلف به جستجو در وب و بهینه سازی برای موتورهای جستجو، روشِ جستجو بر اساس کلمات کلیدی (Keyword-based search) را به عنوان یکی از قدیمی‌ترین شیوه‌های بررسی، دسته‌بندی و جستجوی اطلاعات مطرح کردیم.

در ابتدای شکل‌گیری موتورهای جستجو، کلمات کلیدی مهم‌ترین فاکتور در جستجوی محتوا بودند.

امروزه با پیچیده‌‌تر و هوشمند شدن الگوریتم‌ها، کلمات کلیدی تنها یکی از فاکتورهایی هستند که در جستجو مورد توجه قرار می‌گیرند.

اما این بدان معنا نیست که امروز، انتخاب و استفاده از کلمات کلیدی در سئو اهمیت کمی دارد یا دیگر لازم نیست این بحث را چندان جدی بگیرید.

این درس را به مفهوم کلمات کلیدی و اهمیت کلمات کلیدی در سئو اختصاص داده‌ایم و در ادامه، موضوعات زیر را به ترتیب مطرح خواهیم کرد:

  • موتورهای جستجو با کلمات نوشته‌ی شما چه می‌کنند؟
  • کلمات کلیدی چه هستند؟ آیا یک مقاله تنها یک کلمه کلیدی دارد؟
  • انتخاب کلمات کلیدی در کدام مرحله از تولید محتوا انجام می‌شود؟
  • در حال حاضر کلمات کلیدی سایت شما چیست؟

موتورهای جستجو با کلمات نوشته‌ی شما چه می‌کنند؟

موتورهای جستجو، بسته به الگوریتمی که دارند، اغلب کلمه‌ها و عبارت‌های نوشته‌ی شما را ایندکس (فهرست) می‌کنند.

به عنوان یک مثال فرضیِ ساده شده اما مفید به این توضیح توجه کنید:

در این درس و تا این لحظه، انتظار داریم مفهوم کلمه کلیدی برای شما شفاف‌تر شده باشد و البته هیچ انتظار بیشتری نداریم.

قاعدتاً پس از شفاف شدن این مفهوم،‌ سوال‌های بیشتری برایتان ایجاد شده که باید در آینده به آن‌ها بپردازیم.

از جمله سوال‌هایی که باید پاسخ آن‌ها را بدانیم این است که:

  • از کجا بفهمم کدام کلمات کلیدی برای من مناسب هستند؟
  • استراتژی سئو چگونه روی انتخاب کلمات کلیدی تأثیر می‌گذارد؟
  • به فرض این‌که نسخه‌ی اولیه‌ی مقاله‌ام را نوشته‌ام و کلمات کلیدی‌ام را می‌دانم، برای بهتر شدن رتبه‌ی مقاله‌ام در آن کلمات چه باید بکنم؟
  • آیا توجه به کلمات کلیدی، کیفیت نگارش مطلب من را کاهش نمی‌دهد؟ نقطه‌ی تعادل بین توجه به کلمات و حفظ کیفیت مقاله کجاست؟

تمرین

به یکی از مقاله‌های وبلاگ یا سایت خود سر بزنید.

یک عبارت نسبتاً طولانی را انتخاب کنید و با قرار دادن علامت “” در دو طرفش، آن را در گوگل جستجو کنید.

حالا به تدریج هر بار یک عبارت از کلمه را حذف کنید و ببینید که جایگاه مطلب شما در نتایج جستجو کجاست.

مثلاً اگر در مقاله‌ی خود عبارت درباره اهمیت استفاده از کلمات کلیدی در سئوی سایت را به‌کار برده‌اید، می‌توانید این‌ها را سرچ کنید:

“درباره اهمیت استفاده از کلمات کلیدی در سئوی سایت”

“اهمیت استفاده از کلمات کلیدی در سئوی سایت”

“استفاده از کلمات کلیدی در سئوی سایت”

“کلمات کلیدی در سئوی سایت”

“سئوی سایت”

سایت

البته انتظار نداشته باشید با کوچک‌تر شدن عبارت، بتوانید باز هم خودتان را در فهرست نتایج بیابید.

اگر دوست داشتید برای ما هم بنویسید که چه چیزی را سرچ کرده‌اید (آدرس آن URL مشخص خودتان را هم فراموش نکنید که بگویید).

ضمناً اگر در این میان، با نکته‌های جالب یا خاصی هم مواجه شدید، خوشحال می‌شویم برایمان بگویید.

تذکر: لطفاً در زیر این درس، فقط تمرین آن را انجام دهید و توضیحات آموزشی اضافی در مورد کلمات کلیدی ننویسید. با این کار، هم دوستان دیگرتان سردرگم نخواهند شد و هم بهتر می‌توانیم روند آموزشی درس‌ها را حفظ کنیم.

سری مطالب حوزه SEO چیست

The post اهمیت و کاربرد کلمات کلیدی در سئو (Keywords) appeared first on متمم.

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

اصول نگارش مقاله پزشکی

۱- آیین نگارش زبان فارسی رعایت شده و از به‌کار بردن کلمات خارجی که معادل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *