دانلود کتاب تکامل چیست؟

نظریه ی تکامل اساسی ترین و نیرومندترین کاخ تفکر بشری است که طی ۲۰۰ سال گذشته بنا شده است.

این کاخ با جزئیات خود برای نخستین بار در کتاب منشا انواع تدوین شد. نویسنده ی این کتاب، چارلز داروین، از یک زندگی طولانی و پرباری بهره مند شد.

انسان از زمان داروین تاکنون آگاهی های نوین و دانش دامنه داری درباره ی چگونگی کارکرد تکامل به دست آورده است.

ارنست توضیحات خود را به سه بخش تقسیم کرده است:

  • اسناد و مدارک برای تکامل

  • توضیحات مربوط به تغییر تکاملی و سازگاری جانداران با محیط

  • سرانجام پیدایش و اهمیت تنوع زیست شناسیک

در بخشی ویژه نیز درباره ی پیدایش انسان به روشنی توضیح می دهد که تکامل انسان و پیشینیان آنها، بی هیچ پیرایشی همچون دیگر گروه های جانداران به وجود آمده اند. این بخش دارای ایده های نوینی است.

کتاب تکامل چیست؟

نوشته ارنست مایر به مواردی از قبیل گونه‌زایی، ظهور جانداران، انسان چگونه پدید آمد و تکامل از طریق دگرگونی می‌پردازد.

تکامل یا فرگشت به دگرگونی می گویند که در چند ویژگی موروثی که طی زمان در جمعیت‌های افراد رخ می‌دهد.

این ویژگی‌های فنوتیپی که از نسلی به نسل بعد جابه جا می‌شوند؛ صفات ساختاری، بیوشیمیایی و رفتاری را تعیین می‌کنند. وقوع تکامل منوط به وجود بستری از گوناگونی ژنی در جمعیت است.

اِرنست والتر مایر (Ernst Walter Mayr) زیست‌شناس آمریکایی آلمانی‌تبار برای آثارش در زمینه آرایه‌شناسی پرندگان، ژنتیک جمعیتی و فرگشت (تکامل) مشهور است و به عنوان یکی از زیست‌شناسان برجسته دنیا، او را گاه «چارلز داروین سده بیستم میلادی» خوانده‌اند. مایر در ۱۹۹۹ موفق به دریافت جایزه کرافورد زیست‌شناسی شد.

بخشی از کتاب

ذهن کنجکاو بشر تنها به کشف واقعیت‌ها رضایت نمی‌دهد. ما در عین حال می‌خواهیم بدانیم این واقعیت‌ها چگونه و چرا به این یا به آن صورت روی داده‌اند.

از زمان داروین بدین سو تکامل پژوهان با نبوغ بی‌پایانی کوشیده‌اند چنین سؤالاتی را پاسخ گویند. هر کدام از آن‌ها روی هر موجودی اعم از گیاهان، جانوران و یا فسیل‌ها که کار می‌کردند و با هر فلسفه‌ای که بر جهان‌بینی‌شان حاکم بوده، یک سری نظریه ارائه کرده‌اند که آن نظریه‌ها، هم با یکدیگر و هم با آموزه‌های اصلی داروین در تناقض بودند.

سرانجام در سده بیستم به توافق نظری دست یافتند که آن را هم نهاد پژوهش‌های تکاملی نامیدند.

دیدگاه‌های فلسفی گسترده و تأثیرات بازدارندهی آن‌ها در نگاه به گذشته این گونه به نظر می‌رسد که اندکی پس از ۱۸۵۹ اطلاعات و معلومات آن قدر زیاد شده بودند که اقبال همگانی از آموزه‌های داروین را ممکن ساختند. با وجود این بیش از ۸۰ سال طول کشید تا ایده‌های وی تقریبا در اروپا و آمریکا مورد پذیرش همگان قرار گرفت.

کلمات کلیدی: تکامل انسان، نظریه تکامل، Ernest Mayer، فرگشت انسان، Ernst Walter Mayr،کتاب فرگشت انسان، What Evolution Is، کتاب فرگشت، نظریه تکامل انسان

مترجم : سلامت رنجبر

نوشته دانلود کتاب تکامل چیست؟ اولین بار در کتابها. پدیدار شد.