پنل استودیو مارول: از بازگشت جین فاستر تا ظهور افراد ایکس [SDCC2019]

در حدود چند ساعتِ پیش، کمیک کان سن دیگو میزبان پنل اختصاصی استودیو مارول با حضور کوین فایگی و دیگر عوامل مرتبط‌ بود. طی این پنل هیجان انگیز، تعداد نسبتاً زیادی از آثار آینده‌ و فاز چهارم دنیای سینمایی مارول معرفی شد و این استودیو توانست تا حدی کمیک کان بی روح امسال را هیجان انگیز کند. در ادامه با ما باشید تا به اخبار منتشر شده در این پنل نگاهی بیاندازیم.

نخست کوین فایگی تاریخ انتشار و همچنین اسامی بازیگران فیلم Eternals را اعلام نمود. این فیلم در تاریخ ۶ نوامبر ۲۰۲۰ (۱۶ آبان ۱۳۹۹) به پرده‌ی سینماها راه خواهد یافت. از بازیگران معرفی شده برای این فیلم، می توان به نام هایی آشنا همچون ریچارد مدن، کمیل نانجیانی، لورن ریدولف، برایان تایری هنری، سلما هایک، لیا مک‌هیو، دان لی و آنجلینا جولی اشاره کرد. کلویی ژائو این اثر را بر اساس فیلمنامه‌ای از متیو و رایان فیرپو کارگردانی می کند.

سپس رئیس استودیو مارول، از عنوان رسمی فیلم اختصاصی شنگ چی رونمایی کرد. این فیلم Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings نام خواهد داشت و سیمو لیو نقش اصلی و تونی لئونگ نقش شخصیت خبیث آن یا به عبارتی شخصیت ماندارین را ایفا خواهد کرد. نکته‌ی جالب آنجاست که بالاخره طبق انتظارات، استودیو مارول قرار است از ماندارینِ اصلی پرده برداری کند. این فیلم در تاریخ ۱۲ فوریه ۲۰۲۱ (۲۴ بهمن ۱۳۹۹) اکران خواهد شد.

در ادامه‌ی پنل، رسماً ساخت دنباله‌ی فیلم دکتر استرنج تایید شد. طبق گفته ها، این فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness نام دارد و همینطور رگه هایی از ژانر ترسناک در آن دیده می شود. نکته‌ی بحث بر انگیز این فیلم حضور الیزابت السن در کنار بندیکت کامبربچ و ایفای نقش مجدد اسکارلت ویچ است. اسکات دریکسون نیز برای کارگردانی این اثر بازگشته است و آن را نخستین فیلم ترسناک استودیو مارول نامید. همچنین گویا طبق انتظارات، شخصیت نایتمر خبیث اصلی این فیلم خواهد بود.

رونمایی بعدی کوین فایگی در این پنل، چهارمین فیلم اختصاصی شخصیت ثور بوده است. در این فیلم که Thor: Love and Thunder نام دارد، شاهد بازگشت ناتالی پورتمن به نقش جین فاستر خواهیم بود. همچنین از دیگر بازیگران این فیلم می توان به کریس همسورث در نقش ثور و تسا تامپسون در نقش والکری اشاره کرد. همینطور طبق سوالی که توسط طرفداران از کوین فایگی پرسیده شد، مشخص شد که شخصیت والکری نخستین شخصیت همجنسگرای دنیای سینمایی مارول می باشد و قرار است این ماجرا در چهارمین فیلم ثور به نمایش در بیاید. گویا بر طبق اعلام قبلی، تایکا وایتیتی این فیلم را کارگردانی خواهد کرد. با حضور ناتالی پورتمن در این فیلم و همچنین صحبت های عوامل و حتی بلند کردن پتک ثور توسط این بازیگر، بنظر می آید که قرار است در چهارمین فیلم این مجموعه به مانند کمیک های اخیر شخصیت ثور، او را در قالب ثور توانگر مشاهده کنیم. این فیلم در تاریخ ۵ نوامبر ۲۰۲۱ (۱۴ آبان ۱۴۰۰) اکران خواهد شد.

در بخش بعدی، رسماً از لوگو، اسامی بازیگران و تاریخ انتشار فیلم اختصاصی بلک ویدو پرده برداری شد. به گفته‌ی فایگی، این فیلم یک پیش درآمد می باشد و اسکارلت جوهانسون، دیوید هاربر، فلورانس پیو، او.تی. فگبنلی و ریچل وایز را در تیم بازیگران خود در اختیار دارد. همچنین از شخصیت تسک مستر به عنوان خبیث اصلی این فیلم یاد می شود. فیلم بلک ویدو در تاریخ یکم می ۲۰۲۰ (۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹) بر پرده‌ی سینماها نقش می بندد.

رونمایی بعدی استودیو مارول، فیلم اختصاصی شخصیت بلید با بازی ماهرشالا علی می باشد. هنوز تاریخ انتشار یا اطلاعات بیشتری از این فیلم در دسترس نیست اما با توجه به این خبر، می توان شایعات مبنی بر ساخت سریال اختصاصی این شخصیت در شبکه‌ی Hulu را بی اساس دانست. می توانید در ادامه لوگوی منتشر شده در رابطه با فیلم اختصاصی این شخصیت را مشاهده کنید.

کوین فایگی در پایان صحبت هایش ساخت دنباله بر فیلم هایی نظیر پلنگ سیاه، محافظین کهکشان و کاپیتان مارول را تایید کرد. نکته‌ی بزرگ و هیجان انگیز در این میان، تایید ساخت فیلم هایی بر اساس دو گروه افراد ایکس و چهار شگفت انگیز بود که پس از آنکه کمپانی دیزنی موفق به خرید کمپانی فاکس قرن بیستم شد، به وقوع پیوست. هیچ کدام از این عناوین نام برده شده تاریخ انتشار و اطلاعات دقیقی را دریافت نکرده‌اند و باید به اطلاعات پیشین متکی بود.

اما در بخش تلویزیونی استودیو مارول نیز شاهد رونمایی های عظیمی بوده‌ایم که هرچند پیش تر ساخت آنان تایید شده بود، ولی با انتشار اطلاعات بیشتر از خود، توانستند طراوت لازم را به مراسم تزریق کنند.

نخستین لوگو و تاریخ منتشر شده از این بخش متعلق به سریال انیمیشنی ?…What If می باشد. این عنوان که اولین سریال انیمیشنی استودیو مارول به شمار می رود، قرار است در تابستان ۲۰۲۱ در استریم تازه تاسیسِ دیزنی پلاس قرار بگیرد. از صداپیشگان این سریال می توان به افرادی چون جفری رایت در نقش واچر اشاره کرد. مارول تایید کرد که بسیاری از بازیگران پیشین فیلم های این استودیو، قرار است نقش خود را این بار در قالب صداپیشگی در این سریال ایفا کنند. این سریال همانطور که از نامش پیداست، برگرفته از سری کمیک هایی به همین نام است که در آن ها وقایع مهم تاریخ مارول، به شیوه‌ای دیگر و به دور از آنچه که در واقعیت اتفاق افتاده بود، روایت می شود. طبق گفته ها، واچر در این سریال نقشی شبیه به یک راوی و داستانگو را برعهده دارد.

سریال بعدی‌ای که در این بخش از پنل استودیو مارول از آن رونمایی شد، عنوان WandaVision می باشد. از بازیگران این سریال می توان به نام هایی مانند الیزابت السن، پل بتانی و تیونا پاریس (در نقش مونیکا رمبیو) اشاره داشت. در ادامه فایگی عنوان کرد که این سریال ارتباط مهمی با دومین فیلم دکتر استرنج دارد. سریال WandaVision در بهار ۲۰۲۱ شروع به پخش خواهد کرد.

سریال بعدی‌ای که اطلاعات‌ آن به نمایش عموم در آمد، سریال اختصاصی شخصیت لوکی بود. خدای شیطنت و آشوب باری دیگر با بازی مجدد تام هیدلسون قرار است داستان هایی ناگفته از خود را روایت کند. طبق خلاصه‌ای که طی این مراسم منتشر شد، این سریال روایتگر ماجراهای لوکی پس از فرارش به همراه سنگ فضا (در فیلم انتقام جویان: پایان بازی) می باشد و در بهارِ ۲۰۲۱ شروع به پخش می کند.

پس از اتفاق پیشین، کوین فایگی جرمی رنر را بر روی صحنه دعوت کرد و آن دو به همراه یکدیگر مشغول صحبت پیرامون سریال اختصاصی شخصیت هاکای شدند. همانطور که در گذشته اعلام شده بود، این سریال قرار است شخصیت کیت بیشاپ را به دنیای سینمایی مارول معرفی کند و همچنین گفته می شود که او در طی سریال مورد بحث، توسط کلینت بارتون آموزش می بیند. همینطور بخشی از این سریال، قرار است وقایع دورانی که کلینت بارتون تحت نام رونین فعالیت می کرد را نقل کند. تاریخ اعلام شده برای پخش این سریال در استریم دیزنی پلاس، پاییزِ ۲۰۲۱ می باشد.

در آخر نیز از لوگو و اطلاعات سریال The Falcon and The Winter Soldier رونمایی شد. این سریال قرار است با حضور آنتونی مکی، سباستین استن و همچنین دنیل برول (در نقش بارون زیمو) در پاییزِ ۲۰۲۰ منتشر شود. ساخت این سریال نیز از ماه اکتبر آغاز خواهد شد. با تایید بازگشت شخصیت بارون زیمو در این سریال، اعلام شده است که سرانجام او قرار است ماسک بنفش نمادین‌ خود را بر روی صورتش قرار دهد.

در آخر باید معترف بود که استودیو مارول با رونمایی از چهارمین فاز خود در کمیک کان ۲۰۱۹ موفق شد جمع بسیار زیادی از دوست داران دنیای کمیک و سینما را خوشحال کند و بدون شک آن ها را به انتظار آثار آینده‌ی خود بنشاند.

نوشته پنل استودیو مارول: از بازگشت جین فاستر تا ظهور افراد ایکس [SDCC2019] اولین بار در کمیک اسکواد. پدیدار شد.