میانگین نمرات فیلم کاپیتان مارول – Captain Marvel

فیلم کاپیتان مارول (Captain Marvel)، جدیدترین فیلمِ دنیای سینمایی مارول (MCU) است که اولین فیلم ابرقهرمانی استودیوی مارول با محوریت یک کاراکتر مونث محسوب می شود. این فیلم با توجه به اتفاقات فیلم بعدی مارول یعنی Avengers: Endgame یکی از کلیدی ترین فیلم های این استودیو به شمار می رود و به تازگی با نزدیک شدن به زمان اکران این فیلم، نقدها و امتیازات آن منتشر شده‌اند که با وجود برآورده نکردن انتظارات، عمدتاً مثبت هستند و مژده‌ی یک موفقیت نسبی دیگر را در کارنامه مارول استودیوز می دهند!

هم اکنون با هم نگاهی به نقدها و امتیازات فیلم کاپیتان مارول می اندازیم:

منتقد Variety:

[آنا] بودِن و [رایان] فلک، فیلمسازان سبک نئورئالیست آمریکایی هستند، و در فیلم کاپیتان مارول به سختی توانسته‌اند سبک و استایل فیلمسازی خودشان را حفظ کنند. با این حال، آن ها فیلم هیجان انگیزی را ساخته‌اند که طبق فرمول مارول پیش می رود و داستانی را روایت می کند که به قدر کافی ترفند و ابداعات در آستین‌اش دارد تا ما [مخاطبین] را جذبِ خودش کند.
۹/۱۰

منتقد Entertainment Weekly:

فیلم کاپیتان مارول، تازه در اواخر فیلم خود را پیدا می کند، زمانی که یک جفت پیچش داستانی، که اسپویل شان نمی کنم، بخش حماسی فیلم را تا رسیدن به یک خدمه‌ی متلاطم در ندای رحمت محدود می کنند.
۷.۵/۱۰

منتقد Movie Nation:

آن ها [سازندگان فیلم و استودیو مارول] یک فیلم بامزه‌ی کمیک بوکی را ساختند. سرگرم کننده است اما فراموش شدنی، و البته، شاید در حد پلنگ سیاه (Black Panther) یا واندرومن (Wonder Woman) تاثیرگذار نباشد. اما حتماً دختر هایتان را ببرید تا این فیلم را ببینند. آن ها داور های نهایی هستند. در واقع هواداران پرنسس های دیزنی کسایی‌اند که با دیدن این کاراکترِ سرکش، سرشان به وجد می آید!
۶.۳/۱۰

منتقد ScreenCrush:

کاپیتان مارول آن روح سرکشانه‌ای که باید داشته باشد را ندارد. و در طول مدت فیلم، خیلی کم ریسک می کند، درست همانند فیلم ثور: راگناروک (Thor: Ragnarok). لازم به ذکر است که این فیلم، اولین فیلم استودیوی مارول با محوریت یک کاراکتر مونث است! خودم به شخصه، فیلم هایی را دوست دارم که در آن، شخصیت ها سنت شکن باشند و واقعاً سنت ها و قواعد قدیمی را زیر سوال ببرند.
۶/۱۰

منتقد Slant Magazine:

این فیلم به اندازه‌ی کافی روی تغییرات حیاتی و احساسی [کارول] دنورز مانور نمی دهد و روی این مسئله که او از یک فردِ دو هویتی (که به هویتش شک دارد)، به یک جنگجوی شجاع که ناجی زمین است تبدیل شده، تمرکز نمی کند.
۵/۱۰

منتقد The Hollywood Reporter:

فیلم کسل کننده نیست، در واقع، کاملاً راکد و غیرمنقول است و توسط یک پلات بی روح، با خبیث های کلیشه‌ای و بی اهمیت، و یک جلوه بصری کم هیجان، در کنار نبودِ شور و حرارت لازم در تمام بخش ها، پر شده است.
۵/۱۰

منتقد New York Post:

کاراکتری که قرار بود قویترین ابرقهرمان مارول تا کنون باشد به طور ملالت باری توسط [بری] لارسن نقش آفرینی شده است. اطلاعات باارزش خیلی کمی در طول فیلم به مخاطب تحویل داده می شود و هیچ گونه احساسی در نقش آفرینی بری لارسن به چشم نمی خورد. این کاراکتر حتی در هنگام مبارزه هم خسته کننده ظاهر می شود. به هر حال، بهترین لحظات فیلم، متعلق به [ساموئل ال] جکسون و یک گربه‌ی خنده دار است!
۳.۸/۱۰

۶٫۵ از ۴۹ نقد!

Captain Marvel

  • Metacritic ۶٫۵

نوشته میانگین نمرات فیلم کاپیتان مارول – Captain Marvel اولین بار در کمیک اسکواد. پدیدار شد.