حضور موثر آثار مارول در مراسم اسکار ۲۰۱۹

ساعاتی پیش بود که نود و یکمین مراسم اسکار در متفاوت ترین شکل خود برگزار شد و با اهدای جوایز به نامزد های برگزیده از آثار سال گذشته به کار خود پایان داد. اسکار ۲۰۱۹ بدون داشتن مجری و با حاشیه های بسیار تصمیمات داوران آکادمی، یکی از بی روح ترین و در عین حال عجیب ترین مراسم های تاریخ اسکار را رقم زد.

البته در این میان، نمی توان به هیچ عنوان از نقش بزرگ آثار کمیکی در بخش جوایز این مراسم چشم پوشی کرد. در ادامه به معرفی این آثار می پردازیم و نگاهی به اتفاقات و حاشیه های پیرامون این مراسم خواهیم داشت.

همانطور که انتظار می رفت، نخستین مقام آور فیلم های کمیک بوکی در این مراسم، ساخته‌ی تحسین شده‌ی استودیو مارول، یعنی فیلم پلنگ سیاه بود که توانست با کسب مقام برترین طراحی لباس، نخستین جایزه‌ی اسکارِ مارول استودیوز را به ارمغان آورد. در ادامه‌‌ی مراسم نیز برای باری دیگر، فیلم پلنگ سیاه برنده‌ی جایزه شد و آقای جی آر. هارت و همین طور خانم هانا بیچلر بر روی صحنه رفتند تا مقام برترین طراحی صحنه را کسب کنند.

اما این پایان جوایز مارول در این مراسم نبود، چرا که انیمیشن محبوب Spider-Man: Into the Spider-Verse که از مدعیان اصلی بهترین انیمیشن سال بود، موفق به دریافت جایزه‌ی مربوطه شد و تمام طرفداران مارول و آثار سونی پیکچرز را به وجد آورد. در این میان نمی توان از انرژی بسیار بالای عوامل سازنده‌ی این انیمیشن نیز چشم پوشی کرد. البته این انیمیشن با شکست رقبای سرسخت خود موفق به انجام کار بزرگتری شد؛ اثبات این موضوع که هر زمان نوآوری و کیفیت در یک راستا و برای رسیدن به یک هدف، در کنار هم قرار بگیرند می توانند نتیجه‌ی بسیار قابل قبولی را به ثمر برسانند.

در اواخر مراسم، باری دیگر نام فیلم پلنگ سیاه در بین برندگان برده شد؛ این بار شخص لودویگ گورانسون که همواره از آن به عنوان یکی از آهنگسازان صاحب سبک و جوان یاد می شود، موفق به دریافت جایزه‌ی برترین موسیقی متن شد. مقامی که به سبب شگفت زدگی همگان، باری دیگر زمزمه‌ی موسیقی متن بی نظیر این فیلم و نوع هماهنگی آن با فضای موجود داستانِ پلنگ سیاه را یادآوری کرد.

در بین تمام اتفاقاتی که در مراسم امسال رخ داد، لازم است به حضور نام استن لی در بخش In Memoriam اشاره کرد، بخشی مختصِ هنرمندانی که در سال گذشته از دنیا رفتند و تنها نام و میراث‌شان باقی مانده است.

از بین حاشیه هایی که در ادامه‌ی مراسم اسکار ۲۰۱۹ به وجود آمد، می توان به ناراحتی برخی از دوستداران شخصیت اسپایدرمن نسبت به سازندگان انیمیشن Spider-Man: Into the Spider-Verse اشاره کرد. این طرفداران معتقدند که فیل لرد و هم چنین کریستوفر میلر می بایست در هنگام دریافت جایزه، از استن لی و استیو دیتکو که دو خالق اصلی شخصیت اسپایدرمن به شمار می روند یاد می کردند. هر چند به گفته‌ی برخی منابع، شخص باب پرسکتی در صحبت های خود از این دو خالق تشکر کرده است اما به دلیل پاره‌ای از مشکلات فنی، صدای میکروفون این شخص قطع شد و بینندگان نتوانستند متوجه‌ی این موضوع بشوند. با تمامی این ها هنوز برخی ناراحتی ها پابرجاست.

در آخر، تیم کمیک اسکواد به نوبه‌ی خود، کسب این جوایز را به تمام طرفداران دنیای کمیک تبریک می گوید و امیدواریم در سال های آینده شاهد افتخار آفرینی های بیشتری از سوی فیلم های کمیک بوکی باشیم.

نوشته حضور موثر آثار مارول در مراسم اسکار ۲۰۱۹ اولین بار در کمیک اسکواد. پدیدار شد.