خانه / mm / نقش اعتماد به نفس در کاریزما

نقش اعتماد به نفس در کاریزما

پیش نیاز مطالعه درس تعریف کاریزما:

  • درک بحثِ یکپارچگی و Integration
  • مطالعه‌ی درسِ رابطه افراد کاریزماتیک با ترس و قدرت

از دوستان عزیز متممی انتظار می‌رود پس از مطالعه این درس:

  • بتوانند رابطه‌ی دو فاکتور یکپارچگی و اعتماد به نفس در تقویت اعتماد دیگران به فرد را شرح دهند.
  • سه عامل از مجموعه‌ عواملی که می‌توانند اعتماد به نفس منتهی به کاریزما را شکل دهند، نام ببرند و برای هر کدام مثال بزنند.
  • بتوانند برای افزایش کاریزمای خود در ذهن گروه هدفی که مد نظر دارند چند گام عملی تعیین کنند.

فشار ذهنی هنگام مطالعه نیاز به مشارکت شما کسب و کار زندگی£

اجازه بدهید چند نکته در مورد کاریزما را که در درس‌های اخیر مطرح شد با هم مرور کنیم تا برای این درس آماده‌تر شویم.

ابتدا چند درس ابتدایی در مورد تعریف کاریزما و ویژگی های افراد کاریزماتیک (کلامی / ذهنی و رفتاری) را مطالعه کردیم.

سپس درباره شوق و اشتیاق حرف زدیم و اشاره کردیم که اگر حرف و نگاه و باورهای کسی نتواند شوق را در خود او برانگیزد، منطقی نیست انتظار داشته باشیم بتواند دیگران را به حرکت، فعالیت، متابعت و کرنش وادار کند.

در ادامه در مورد Integrity یا یکپارچگی صحبت کردیم. البته شما هنوز برای تمرین آن درس وقت نگذاشته‌اید و پیشنهاد ما این است که حتماً وقت کوتاهی برای آن درس بگذارید تا Integrity و بحث‌های مربوط به آن کاملاً در ذهن شما تثبیت شود:

[ حل تمرین درس Integrity / یکپارچگی ]

وقتی به بحث ترس و قدرت در کاریزما رسیدیم به این نکته اشاره کردیم که اگر کسی از فرد و موقعیت و قدرت او بترسد، شاید در ظاهر همه احساس کنند که او کاریزما دارد؛ اما دیر یا زود با تضعیف موقعیت یا از دست دادن جایگاه، آن کاریزما هم از بین خواهد رفت.

دیدیم که انسان‌ها ترس‌های بسیاری از محیط و شرایط محیطی دارند و کاریزما را در کسانی می‌یابند که بتوانند آنها را از دام این ترس‌ها رها کنند و یا به آنها در عبور از این فضا کمک کنند.

اعتماد و کاریزما

با همه‌ی این توضیحات، دیدیم که مولفه‌ی Integrity و یکپارچگی هم، عملاً به این علت می‌توانند در ایجاد و تقویت کاریزما نقش داشته باشند که موجب اعتماد می‌شوند.

این درس را به اعتماد به نفس اختصاص داده‌ایم.

می‌شود انتظار داشت اگر کسی به خودش اعتماد نداشته باشد، نتواند اعتماد دیگران را نیز به خودش جلب کند.

محدودیت در دسترسی کامل به این درس

دوست عزیز.

دسترسی کامل به این درس برای کاربران ویژه متمم در نظر گرفته شده است.

با عضویت به عنوان کاربر ویژه‌ی متمم، علاوه بر دسترسی به مجموعه درس‌های مرتبط با افزایش کاریزما و پرورش شخصیت کاریزماتیک، به درس‌های بسیار بیشتری دسترسی پیدا می‌کنید که می‌توانید فهرست آنها را در اینجا ببینید:

فهرست درس‌های متمم

البته از میان درس‌ها و مطالب مطرح شده، ما فکر می‌کنیم شاید بهتر باشد ابتدا مطالعه‌ی مباحث زیر را در اولویت قرار دهید:

مذاکره

عزت نفس

دوره MBA (اگر به پیگیری منظم درس‌ها علاقه‌مندید)

اطلاعات بیشتر در مورد ثبت نام

تمرین:

برای تطبیق شایستگی و جایگاه، چه مثالی در ذهن دارید؟

آیا کسی را می‌شناسید که با تغییر جایگاه، موقعیت و تصویر قدرتمند قبلی خود را از دست داده باشد؟

یا بالعکس، کسی که تصویری قدرتمند و کاریزماتیک نداشته، در جایگاهی قرار گرفته باشد که به تدریج در نگاه اطرافیان قدرت و کاریزما کسب کرده باشد.

سری مطالب حوزه پرورش کاریزما

The post نقش اعتماد به نفس در کاریزما appeared first on متمم.

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

فعل ۴۹: Refer

او به جای اینکه پاسخ من را بدهد، من را به مدیرش ارجاع داد. او برای اثبات همه‌ی ادعاهایش، به خاطراتش از دوران جنگ جهانی ارجاع می‌دهد و اشاره می‌کند. نام این فیلم، به رویدادی که شش سال پیش به وقوع پیوست اشاره دارد. ما این اختلاف را به دادگاه ارجاع می‌دهیم و منتظر قضاوت قاضی می‌مانیم. لطفاً به مقاله‌ای که پیش از این نوشته بودم، مراجعه کنید. این نوع ارجاع دادن‌ها و اشاره کردن‌ها را در زبان انگلیسی می‌توان با استفاده از فعل refer بیان کرد. در این قسمت از سلسله درس‌های افعال پرکاربرد زبان انگلیسی به سراغ فعل refer می‌رویم. Refer با توجه به این‌که بیشتر ما معنی refer را می‌دانیم و آن در جمله‌های خود هم به‌کار می‌بریم، پیشنهادمان این است که به سه نوع کاربرد refer نگاه کنید و ببینید معمولاً refer را به کدام شکل به‌کار می‌برید و کدامیک‌ از این سه شکلِ گفته‌شده را کمتر به‌کار می‌گیرید. برخی از کالوکیشن‌های Refer [ درس مرتبط: کالوکیشن چیست؟ ] implicitly/explicitly referring to … refer to sb. as sth. referring a complaint to … specifically refer to sth./sb. kindly refer to … referring to ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *