خانه / mm / برندینگ برای شخص یا برای کسب و کار؟

برندینگ برای شخص یا برای کسب و کار؟

ما در پیام اختصاصی متمم هر روز جمله‌ی کوتاهی را برای شما نمایش می‌دهیم.

بسیاری از این جمله‌ها می‌توانند نقطه‌ی آغاز بحث‌های مختلف در زمینه‌ی مدیریت، زندگی شخصی و کسب و کار باشند.

اما از آن‌جا که در پیام اختصاصی فضایی برای بحث و گفتگو در نظر گرفته نشده است، به تدریج به هر یک از این جمله‌ها فضایی را اختصاص می‌دهیم تا بتوانیم بیشتر و بهتر درباره‌ی آن‌ها صحبت کنیم.

همواره گفته‌ایم که بحث‌هایی که به این شکل و تحت عنوان دعوت به گفتگو مطرح می‌شوند صرفاً تلنگری برای اندیشیدن، برای ساماندهی بهتر به دانسته‌ها و خاطرات و نیز بهانه‌ای برای حرف زدن با دوستان‌مان هستند.

این بار جمله‌ای از گوستاو ایفل را انتخاب کرده‌ایم که ممکن است در نخستین رویارویی با آن، به‌ سادگی از کنارش عبور کنیم:

quote_motamem_10_06اما این جمله، بیانی از دغدغه‌ی بسیاری از مدیران و کارآفرینان است.

مدیرانی که برند محصول یا برند کسب و کارشان، بسیار بزرگ و شناخته شده است، اما از این‌که نام خودشان آن‌قدر که انتظار دارند شنیده نمی‌شود، احساس خوبی ندارند.

تلاش برای پرسونال برندینگ در کنار برندسازی برای کسب و کار در میان بسیاری از مدیران کشورمان رایج است و نمونه‌های فراوانی از آن را سراغ داریم.

بدیهی است این نوع برندسازی موازی را نمی‌توان به صورت مطلق، نفی یا تأیید کرد. در برخی شرایط، ممکن است سینرژی قابل توجهی شکل بگیرد و دستاوردهای مثبت هر یک از این برندها، به پایه‌ای برای رشد برند دیگر تبدیل شود.

گاهی اوقات هم، ممکن است این تلاش‌ها هم‌سو نباشند و صرفاً به اتلاف منابع منتهی شوند. یا حتی برخی از مخاطبان فکر کنند که شاید مدیر کسب و کار، مانند آن‌چه گوستاو ایفل مطرح کرده، به برند کسب و کار خود حسادت کرده است.

شما رابطه‌ی این دو شیوه‌ی برندینگ را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

چه معیارهایی به ذهن‌تان می‌رسد که بتواند شکل سازنده و مخرب این تلاش موازی در برندسازی را مشخص کند؟

پیشنهاد عضویت در متمم

دوست عزیز.

شما با عضویت رایگان به عنوان کاربر آزاد متمم (صرفاً با تعیین نام کاربری و کلمه‌ی عبور) می‌توانید به حدود نیمی از چند هزار درس متمم دسترسی داشته باشید.

ثبت‌نام به عنوان کاربر آزاد متمم

همچنین در صورت تمایل، با پرداخت هزینه عضویت، به همه‌ی درس‌های متمم دسترسی خواهید داشت.

فهرست برخی از درس‌های مختص کاربران ویژه متمم را نیز می‌توانید در اینجا ببینید:

فهرست درس‌های مختص کاربران ویژه متمم

البته از میان درس‌های مطرح شده، شاید بهتر باشد ابتدا مطالعه‌ و بررسی مباحث زیر را در اولویت قرار دهید:

دوره MBA

فنون مذاکره

تصمیم گیری

مدیریت بازاریابی

سواد دیجیتال

اطلاعات بیشتر در مورد ثبت نام

The post برندینگ برای شخص یا برای کسب و کار؟ appeared first on متمم.

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

فعل ۴۹: Refer

او به جای اینکه پاسخ من را بدهد، من را به مدیرش ارجاع داد. او برای اثبات همه‌ی ادعاهایش، به خاطراتش از دوران جنگ جهانی ارجاع می‌دهد و اشاره می‌کند. نام این فیلم، به رویدادی که شش سال پیش به وقوع پیوست اشاره دارد. ما این اختلاف را به دادگاه ارجاع می‌دهیم و منتظر قضاوت قاضی می‌مانیم. لطفاً به مقاله‌ای که پیش از این نوشته بودم، مراجعه کنید. این نوع ارجاع دادن‌ها و اشاره کردن‌ها را در زبان انگلیسی می‌توان با استفاده از فعل refer بیان کرد. در این قسمت از سلسله درس‌های افعال پرکاربرد زبان انگلیسی به سراغ فعل refer می‌رویم. Refer با توجه به این‌که بیشتر ما معنی refer را می‌دانیم و آن در جمله‌های خود هم به‌کار می‌بریم، پیشنهادمان این است که به سه نوع کاربرد refer نگاه کنید و ببینید معمولاً refer را به کدام شکل به‌کار می‌برید و کدامیک‌ از این سه شکلِ گفته‌شده را کمتر به‌کار می‌گیرید. برخی از کالوکیشن‌های Refer [ درس مرتبط: کالوکیشن چیست؟ ] implicitly/explicitly referring to … refer to sb. as sth. referring a complaint to … specifically refer to sth./sb. kindly refer to … referring to ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *